مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک و رنو اسکالا اتوماتیک

به گزارش مجله عکسها، هیوندای i30 خودرویی است که هواداران زیادی دارد و مجذوب نماینده، با کیفیت و اسپرت است، اما اگر بخواهیم آن را از نظر کم بودن استهلاک، آپشن ها، کیفیت ساخت و ظاهرش آنالیز کنیم به این نتیجه می رسیم که رقبای این خودرو از جمله مزدا 3 عملکرد بهتری در این موارد دارند و امتیاز بهتری را از آن خود می نمایند. ادامه این مطلب به مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک و رنو اسکالا خواهیم پرداخت.

مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک و رنو اسکالا اتوماتیک

مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک

مزدا 3 هاچ بک یکی از رقبای اصلی هیوندای i30 است. در سال 1389 و 1390 تعداد محدودی مزدا 3 هاچ بک وارد ایران شد که هواداران خودروهای هاچ بک از آن استقبال کردند و هنوز بازار خرید و فروش آن در میان هواداران این خودرو عالی است. این خودرو با طراحی زیبا و هماهنگ خود باعث شده است که افرادی با سلایق متفاوت به سراغ آن بیایند و در ایران نیز جوانان، بانوان و هواداران خودروها از جمله مخاطبان این خودرو هستند.

با مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک متوجه می شویم که هیوندای i30 با وجود ظاهر مجذوب کننده خود کمی قدیمی شده است و در برابر مزدا 3 هاچ بک چیز زیادی برای ارائه ندارد و در این رقابت شکست می خورد.

هر دوی این خودروها با وجود امکاناتی ازجمله 6 عدد کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD، قفل مرکزی دارای ریموت کنترل، فرمان هیدرولیکی مجهز به سیستم الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی جایگاه، گرمکن جایگاه، آینه ها جانبی تاشونده، سانروف و سنسور باران عملکرد بسیار مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهند اما از طرفی با وجود کیفیت بالای هیوندای i30 و آپشن های کامل آن، وجود مواردی همانند چرخش چراغ های جلوی مزدا 3 هاچ بک در پیچ ها باعث می شود این خودرو امتیاز بیشتری را از نظر تجهیزات از آن خود کند.

از نظر کیفیت می توان گفت که هم مزدا 3 و هم هیوندای i30 خودروهای خوبی هستند اما اگر قرار باشد این دو خودرو را از نظر مدرن بودن یا طراحی آن ها مورد آنالیز قرار دهیم باید بگوییم که می توانید با پرداخت مبلغ یکسانی به سراغ مزدا 3 بروید تا خودرویی داشته باشید که مجذوب کنندهیت بیشتری نسبت به هیوندای i30 دارد.

مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک در بخش فنی باید گفت که هیوندای i30 مجهز به موتوری با ظرفیت 1975سی سی و 4 سیلندر 16 سوپاپ از نوع خطی مستقیم است. این موتور توانایی فراوری 141 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 186 نیوتن متر گشتاور را در 4300 دور در دقیقه دارد. از طرف دیگر مزدا 3 هاچ بک مجهز به موتوری با ظرفیت 1999سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپ از نوع خطی مستقیم است. این موتور توانایی فراوری 147.4 اسب بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و 187 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد.

تصویری از داخل هیوندای i30

i30 مجهز به جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته است، حداکثر سرعت آن 205کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.6لیتر است. این خودرو 5 ستاره ایمنی از مؤسسه EURONCAP کسب نموده است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 است. مزدا 3 هاچ بک مجهز به جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است. حداکثر سرعت این خودرو 210 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 8.4لیتر است. این خودرو پیروز به کسب استاندارد آلایندگی یورو 5 و 5 ستاره ایمنی از مؤسسه EURONCAP شده است.

به طور کلی در بخش فنی هیوندای i30 قابلیت های حرکتی خوبی دارد و از این نظر با مزدا در یک سطح قرار می گیرد اما می توان گفت که مزدا 3 از نظر استهلاک و سطح آلایندگی عملکرد بهتری نسبت به i30 دارد. کنترل و هندلینگ i30 نیز عالی است و می توانید از پایداری خوب خودرو و فرمان پذیری مناسب آن لذت ببرید، گرچه تعلیق خودرو کمی خشک است و برخی از کوبش های جاده جذب خودرو شده و حس می شود. سواری و هندلینگ هر دو خودروی i30 و مزدا 3 در سطح یکسان و خوبی قرار گرفته اند و می توانید در رانندگی با این خودروها تجربه ای لذت بخش داشته باشید.

با وجود این موارد دو خودروی هیوندای i30 و مزدا 3 هاچ بک عملکرد بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند و با توجه به اینکه در هنگام خرید اتومبیل سلیقه مخاطب نیز یکی از عوامل مهم است نمی توانیم با قطعیت بگوییم که کدام یک از این خودروها انتخاب بهتری هستند. همه چیز به سلیقه راننده و راحتی او در داخل کابین باز می شود و برای بسیاری از افراد تجربه رانندگی در یک خودروی خاص اولویت بیشتری دارد تا اینکه مشخصات فنی یا کیفی خودرو در مقایسه با خودروهای دیگر چگونه باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه مزدا 3 با خودروهای هم رده

مقایسه هیوندای i30 با رنو اسکالا 2 اتوماتیک

در بخش فنی هیوندای i30 مجهز به موتوری با ظرفیت 1975 سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپ از نوع خطی مستقیم است. این موتور توانایی فراوری 141 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 186 نیوتن متر گشتاور را در 4300 دور در دقیقه دارد. در مقابل رنو اسکالا 2 اتوماتیک مجهز به موتوری با ظرفیت 1998 سی سی 4 سیلندر 16سوپاپ از نوع خطی مستقیم است. این خودرو توانایی فراوری 134 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 195نیوتن متر گشتاور را در 3750 دور در دقیقه دارد.

i30 مجهز به جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته است، حداکثر سرعت آن 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.6 لیتر است. این خودرو 5ستاره ایمنی از مؤسسه EURONCAP کسب نموده است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 است.

با مقایسه مزدا 3 با رنو اسکالا 2 درمی یابیم که اسکالا مجهز به دنده اتوماتیک از نوع انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته است. حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.7لیتر است. این خودرو مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 4 است و پیروز به کسب 5 ستاره ایمنی در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال و 4 ستاره ایمنی در بخش حفاظت از سرنشینان خردسال از موسسه EURONCAP شده است.

ازجمله امکانات رفاهی و تجهیزات رنو اسکالای 2 اتوماتیک می توان به کروزکنترل، استارت دکمه ای، سنسور پارک عقب و جلو، دی لایت اتوماتیک، چراغ های جلو زنون مجهز به شیشه شور، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، نمایشگر 8 اینچی لمسی و 6 کیسه هوا اشاره نمود.

اسکالا خودروی با کیفیتی محسوب می شود اما در ایران بازار دست دوم خوبی ندارد و خدمات پس از فروش خوبی برای این خودرو ارائه نمی شود. در مقایسه هیوندای i30 با رنو اسکالا 2 اتوماتیک گرچه با دو خودروی نزدیک به هم روبرو هستیم اما هیوندای می تواند با کیفیت خوب، بازار بهتر و خدمات پس از فروش مناسب انتخاب بهتری محسوب شود. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو اسکالا با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی درباره هیوندای i30 در اختیارتان بگذارد. برای مشاهده آخرین آگهی های هیوندای i30 و اطلاع از قیمت خرید و فروش آن کاقیست به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2207

به "مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک و رنو اسکالا اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای i30 با مزدا 3 هاچ بک و رنو اسکالا اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید