قلق های بررسی لوله کشی ساختمان

به گزارش مجله عکسها، یکی از کابوس های ترسناکی که افراد یک خانه شاید با آن رو به رو شوند، این است که به خانه بروند و ببینند همه جا را آب فرا گرفته است. یا همسایه بالایی یا پایینی بیایند و از این مسئله شاکی باشند که آب فاضلاب آن واحد وارد خانه شان شده است. ضرر و زیانی که با وارد شدن آب به خانه ها ایجاد می شود فقط متخص واحد خودتان نیست و خیلی وقت ها دیگران را هم تحت الشعاع خودش قرار می دهد. پس برای این که به عنوان صاحبخانه یا مستأجر تصمیم به سکونت در خانه ای بگیرید، بهتر است فوت و فن اولیه برای چک کردن سلامت لوله کشی خانه و باید و نبایدهایش را بدانید.

قلق های بررسی لوله کشی ساختمان

لوله پلاستیکی یا گالوانیزه؟

یکی از مهم ترین نکات در لوله کشی خانه، سالم بودن لوله های کار شده است. اگر لوله ها سالم نباشند ممکن است باعث ترکیدگی شود و همه جا را آب فرا بگیرد و به پی و نمای ساختمان خسارت جدی وارد کند. اولین قدم برای چک کردن لوله های ساختمان این است که بدانید لوله ها گالوانیزه هستند یا پلاستیکی. اگر لوله ها پلاستیکی باشند پعمر ساختمان خیلی روی آن ها تأثیری ندارد و معمولا سالم می مانند، اما لوله های گالوانیزه حداکثر باید بعد از گذشت 10 تا 15 سال استفاده، تعویض شوند. لوله های به اصطلاح پلاستیکی، انعطاف بیشتری نسبت به انواع لوله های گالوانیزه و آهنی دارند و اگر ایرادی در لوله کشی پیش بیاید به راحتی می توان آن ها را رفع کرد.

شیر قطع کن، برای هر واحد

وظیفه شیر قطع و وصل آب این است که اگر ساختمان نیاز به تعمیر و قطع شدن آب داشته باشد می توان به راحتی بدون این که برای سایر ساکنان ساختمان ایجاد مشکل کند، آب واحد خودتان را قطع و به مشکل تان رسیدگی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هر واحد برای خودش یک شیر قطع کن داشته باشد.

در ویدیوی زیر، نکات جالب توجه و کاربردی برای چک کردن لوله کشی ساختمان مشاهده می کنید.

تشخیص ترکیدگی لوله

اگر از ظاهر لوله ها و عمر ساختمان به این نتیجه رسیدید که لوله ها سالم هستند، بهتر است قبل از تصمیم گیری برای خرید یا اجاره خانه نگاهی به خبرنگارانها، سقف و کف داشته باشید. اگر لوله ای ترکیده باشد، نشانه هایش را می توانید از ترک های عمیق و زردآب هایی که روی سقف، کف و خبرنگارانهای خانه دیده می شود تشخیص دهید.

یک راه ساده تر هم وجود دارد، این که قبض های آب را چک کنید، اگر مقدار مصرف آب زیاد باشد می توان احتمال داد که در جایی خارج از دید لوله ای ترکیده یا نشتی دارد. در این بین نگاهی هم به کف پوش ها بیندازید. اگر لوله کشی از کف باشد و احتمال ترکیدگی برود، مهم ترین چیزی که با چشم قابل دیدن است، لق شدن کف پوش ها و تغییر فرم شان است.

آگهی های خدمات لوله کشی تهران در خبرنگاران

لوله کشی زیرسقفی یا کف؟

لوله کشی هایی که از سقف خانه می گذرند معمولا در یک فضای سقف کاذب انجام می شوند و تمام انشعاب ها هم از همان جا به ساختمان می رسد. این نوع لوله کشی باعث می شود هزینه تعمیرات احتمالی در آینده بسیار کاهش پیدا کند، چون نیاز نیست تعمیرکار تمام کف ساختمان را بکند تا به لوله ها برسد. علاوه بر این ساکنان ساختمان هم به زحمت کمتری می افتند و هر زمان هم که نیاز باشد در لوله کشی خانه تغییری ایجاد کنید می توانید به راحتی این کار را انجام بدهید.

در این نوع لوله کشی عمر مفید لوله ها هم بیشتر از زمانی است که لوله ها در کف کار می شوند، زیرا امکان شکستگی یا آسیب رسیدن به لوله های کف بیشتر است. البته لوله کشی کف برای آن هایی که دوست دارند در زمستان کف خانه شان گرم باشد یک نکته بسیار مثبت است زیرا هر کجا که لوله آب گرم از آن جا رد شده باشد در تمام زمستان گرم و دلپذیر است.

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد می توانید لوله کشی ساختمان مورد نظرتان را با دقت و به خوبی بررسی کرده تا از مسائل احتمالی آینده جلوگیری به عمل آورید. همچنین می توانید سری به مطالب قبلی ما بزنید و قلق های بررسی موتورخانه و سیم کشی ساختمان را یاد بگیرید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2206

به "قلق های بررسی لوله کشی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلق های بررسی لوله کشی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید