عیش آباد کجاست؟

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران: در خطه آذربایجان ایران آب و آبادی دست به دست هم داده اند تا زیباترین منظره ها طبیعت را خلق و مهمانانشان را به تحسین وادارند. کوله پوشتی تان را بردارید و به سوی آبشار عیش آباد رهسپار شوید!

عیش آباد کجاست؟

آبشار عیش آباد یکی از جاذبه های طبیعی آذربایجان شرقی به شمار می رود .این آبشار در حوالی روستای عیش آباد از توابع دهستان میشاب شمالی بخش مرکزی شهرستان مرند قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار حدود 15 متر بوده و در قسمت کوهستانی میشو غربی در جوار روستای عیش آباد واقع شده است. بخشی از جاده منتهی به آن اتومبیل رو و بقیه راه کوهستانی است. حدود 300 متر مربع وسعت دارد و در جوار کوه و دره چشم انداز بدیعی از زیبایی طبیعت را به نمایش گذاشته است. در محوطه آبشار و مسیر آن هیچ گونه امکاناتی در نظر گرفته نشده است.

عیش آباد در گویش بومی، ایش اوبا گفته می گردد. مردمان این روستا اکثرا کشاورز هستند و یا به دامداری مشغول هستند.

این روستا باصفا وزیباست، همه جای روستا درختان گردو دیده میگردد بیشتر باغات روستا را درختان گردو تشکیل داده اند و بعد از آن زردآلو و سیب درختان این روستا را تشکیل می دهند.

روستا از لحاظ جغرافیایی از هر 4 طرف کوهستانی است, خانه های روستا به صورت کوهپایه ای وبه شکلی زیبا و خاص ساخته شده اند .

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

از مقابل روستا رودی می گذرد که در فصل بهار آب آن بسیار زیاد می گردد به طوری که نمی توان از روی آن عبور کرد و فقط باید از روی پل گذشت.

کوه های روستا همواره پوشیده از برف است, حتی در اوایل تابستان در تیر ماه برف در کوهپایه ها هنوز به چشم میخورد وتا آخر مرداد ماه برف ماندگار است.

کشاورزی روستا به برکت آبهای زیادی که از کوهها سرازیر میگردد پیشرفتهای زیادی نموده است.

خانه های روستا به شکل کوهپایه ای در کنار همدیگر به حالت زیبایی قرار گرفته اند.

خانه ها بیشتر از خاک رس ساخته شده اند که در قدیم به آن گاه اضافه نموده ودیوار … وسقف خانه ها را درست میکردند, سقف خانه ها هم از چوب درختان است .

کنار روستا جایی وجود دارد که همه خاک مورد استفاده خود را از آنجا تهیه می کردند.

این روستا 150 خانوار دارد و مردم آن آذربایجانی و مسلمان شیعه هستند.

این روستا به علت همجواری با رودخانه و آبشار عیش آباد مشهور است و یکی از منظره ها زیبای طبیعی آذربایجان شرقی محسوب می گردد.

این آبشار حدود 300 مترمربع وسعت دارد و در جوار کوه و دره چشم انداز زیبایی دارد ارتفاع این آبشار حدود 15 متر است.

مردمان این روستا بسیار مهمان نواز هستند. از روستا تا آبشار حدود 45 دقیقه راه است.بخشی از راه دسترسی به آبشار، اتومبیل رو و بخش دیگر، کوهستانی است. در کنار کوه و دره هایی که آبشار در آن است، چشم اندازهای بی مانند وزیبای طبیعی خودنمایی می نمایند.

در بیشتر روزهای سال می توان از عیش آباد و آبشار آن تماشا کرد اما برترین زمان برای ملاقات از این روستا و آبشار آن بهار و تابستان است.

از مرند تا این آبشار نیم ساعت راه است.این منطقه یکی از منطقه ها خوش آب و هوا و از نقاط مهم گردشگری است ,این آبشار زیبا و فضای خوش و مطبوع گردشگران و ورزشکاران را به سمت خود جذب می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2357

به "عیش آباد کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیش آباد کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید