ظرفیت وزنه برداری زنان برای ایران راضی کننده نیست، دنبال تربیت مربی زن هستیم

به گزارش مجله عکسها، به لحاظ شرعی، سنتی و اخلاقی نمی توان از مربیان مرد برای شناسایی و پرورش زنان وزنه بردار استفاده کرد و ازاین رو فدراسیون در برنامه ریزی ها به دنبال تربیت مربی زن است.

ظرفیت وزنه برداری زنان برای ایران راضی کننده نیست، دنبال تربیت مربی زن هستیم

داوود باقری با اشاره به اینکه وزنه برداری از رشته های پرمخاطب و دارای اعتبار در المپیک است، گفت: در صورت تغییر در رفتارهای بین المللی، وزنه برداری از المپیک حذف نمی گردد.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: رفتار حرفه ای این فدراسیون نشان می دهد که ایران همیشه دلسوز و حامی وزنه برداری بوده و اگر اظهارنظر و یا موضع گیری نیز انجام شده است به دلیل حفظ منافع جامعه وزنه برداری دنیا بوده است.

داوود باقری توضیح داد: شرایطی که هم اکنون در وزنه برداری دنیا به وجود آمده و شرایطی که به آن مبتلا شده است، ناشی از توجه نکردن به انتقادها، توصیه ها و دلسوزی ها است و فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران سال ها قبل منتقد این شرایط و شرایط بود که توجه ای به آن نشد.

وی بابیان اینکه خط قرمز وزنه برداری، دوپینگ است و ایران در شش سال گذشته به خوبی نشان داده است که این تهدید را می شناسد، یادآور شد: فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران بارها درباره پررنگ کردن خط قرمز دوپینگ و در نظر دریافت راهکارهای روانی و نگرشی در رابطه با مبارزه با این موضوع و همچنین ایجاد فضای عادلانه در مسابقات وزنه برداری، هشدار داد اما در فضای بین المللی برنامه ای برای آن در نظر گرفته نشد.

باقری درباره احتمال حذف رشته وزنه برداری از المپیک تابستانی گفت: اگر رفتارها در سطح بین المللی تغییر کند این امیدواری وجود دارد که وزنه برداری حذف نگردد چراکه این رشته، مخاطبان خوبی دارد و از اعتبار و صندلی مناسبی هم برخوردار است.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد غیبت کیانوش رستمی در اردوهای آمادگی تیم ملی نیز گفت: رستمی، ظرفیتی است بنا به نظر کمیته فنی و دیگر اعضای خانواده وزنه برداری اجازه دارد تمرینات خود را خارج از اردو دنبال کند و فدراسیون نیز در این مورد به نظر فنی نخبگان وزنه برداری احترام می گذارد.

وی بابیان اینکه وزنه برداری رشته ای رکوردی است، اضافه کرد: شرط حضور رستمی در تیم ملی، داشتن رکورد مناسب در رقابت های انتخابی است و اگر رکورد لازم را داشته باشد بدون شک در ترکیب تیم ملی نیز قرار خواهد گرفت.

باقری در ادامه به شرایط تیم ملی وزنه برداری زنان هم اشاره و توضیح داد: تعدادی از زنان با استعداد در این رشته در استان های مختلف شناسایی و به اردوی تیم ملی دعوت شدند که امیدواری هایی نیز برای موفقیت آنان در رقابت های بین المللی وجود دارد اما این ظرفیت برای کشوری چون ایران که یکی از پنج قدرت برتر وزنه برداری در دنیا محسوب می گردد، راضی کننده نیست.

وی کمبود مربی وزنه برداری در حوزه زنان را عاملی مؤثر در شناسایی استعدادها اعلام کرد و گفت: به لحاظ شرعی، سنتی و اخلاقی نمی توان از مربیان مرد برای شناسایی و پرورش بانوان وزنه بردار استفاده کرد و ازاین رو فدراسیون در برنامه ریزی ها به دنبال تربیت مربی زن برای زنان است.

به گزارش ایرنا، نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور در سفر به شهرکرد در مجمع انتخابات رییس هیات وزنه برداری چهارمحال و بختیاری حضور یافت و با جمعی از خانواده وزنه برداری این استان ملاقات و درباره توسعه این ورزش گفت وگو کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1528

به "ظرفیت وزنه برداری زنان برای ایران راضی کننده نیست، دنبال تربیت مربی زن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت وزنه برداری زنان برای ایران راضی کننده نیست، دنبال تربیت مربی زن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید