طرح شهر هوشمند در استان اردبیل اجرا می شود

به گزارش مجله عکسها، معاون استاندار اردبیل گفت: طرح شهر هوشمند در شهرهای استان اردبیل با اولویت میزان توریست پذیری و گردشگری آن ها اجرا می شود که بررسیهای اولیه در این زمینه انجام شد.

طرح شهر هوشمند در استان اردبیل اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، علی آذرنژاد بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی چگونگی اجرای طرح شهر هوشمند در اردبیل گفت: طرح شهر هوشمند در شهرهای استان اردبیل با اولویت میزان توریست پذیری و گردشگری آنها اجرا می شود که بررسیهای اولیه در این زمینه انجام شد.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیتهای عمرانی نباید از فناوری اطلاعات و استفاده از نرم افزارهای روز دنیا غافل ماند، گفت: در دنیای ارتباطات دیجیتال و فناوری اطلاعات، به روز شدن با نرم افزارهای روز دنیا و استفاده از فناوری اطلاعات تاثیر بسزائی در توسعه هر منطقه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان نمود: طرح شهر هوشمند، اطلاع رسانی و هدایت الکترونیکی مسافران و گردشگران و معرفی اماکن شهری اعم از مراکز خدماتی، رفاهی و درمانی و غیره در بستر شبکه بی سیم و با نرم افزارهای موبایل محور را فراهم می کند.

آذرنژاد با اشاره به اینکه طرح شهر هوشمند پیش از این در شهرهای بزرگ کشور از قبیل مشهد و اصفهان اجرا شده است، اضافه نمود: علاوه بر خدمات رسانی الکترونیکی، راهنمائی و هدایت گردشگران از طریق استقرار کیوسکهای اطلاع رسانی از دیگر اقدامات طرح شهر هوشمند خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبارات لازم برای اجرای طرح شهر هوشمند در اردبیل اظهار کرد: اجرای این طرح 16 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت که بخشی از این هزینه ها با اجرای مشارکتی شهرداری و مجریان آن قابل تامین خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به مزایا و نتایج مثبت اجرای طرح شهر هوشمند در حوزه جذب گردشگران و ارائه خدمات به آنها در شهرهای مختلف استان شرح داد: اجرای این طرح در صورت تصویب نهائی و تامین اعتبار یک سال طول خواهد کشید.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 874

به "طرح شهر هوشمند در استان اردبیل اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح شهر هوشمند در استان اردبیل اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید