شماری از نظامیان سودانی عدن را ترک کردند ، نیرو های اماراتی آماده خروج

به گزارش مجله عکسها، یک منبع نظامی یمنی گفت که نظامیان سودانی دوشنبه شب شهر عدن در جنوب یمن را ترک کردند و نیرو های اماراتی نیز برای خروج از این شهر آماده می شوند.

شماری از نظامیان سودانی عدن را ترک کردند ، نیرو های اماراتی آماده خروج

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع نظامی گفت که نیرو های اماراتی برای خروج از تعدادی از پایگاه های نظامی خود در شهر عدن در جنوب یمن و دو شهر المخأ و الخوخه در غرب این کشور آماده می شوند.

به گفته این منبع، این تحرکات در راستای طرح احتمالی بازاستقرار نیرو های وابسته به ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی صورت می گیرد.

طبق گزارش وبگاه یمنی المصدر اون لاین، یگان های نظامی متشکل از نظامیان و خودرو های نظامی تحرکات خود به سمت بندر الزیت را شروع نموده اند، اما نیرو های اماراتی مستقر در جنوب و غرب کشور به طور کامل از آنجا خارج نشده اند و شماری از نیرو های اماراتی همچنان در اردوگاه ائتلاف عربی در البریقه در غرب عدن، حضور دارند.

منبع مذکور همچنین گفت که نیرو های سودانی مستقر در مقر نیرو های ائتلاف عربی و پایگاه نظامی العند در دو استان عدن و لحج (جنوب یمن)، دوشنبه شب (دیشب) بندر الزیت را ترک کردند.

این منبع بدون اشاره به مقصد بعدی نظامیان سودانی، اضافه کرد که یک گروه از نظامیان سودانی با خودرو های نظامی به وسیله بندر الزیت، شهر عدن را ترک کردند و احتمال آن می رود که نظامیان سودانی به نیرو های اماراتی برای اجرای مأموریت های مشترک در راستای بازاستقرار نیرو ها در چند روز آینده، بپیوندند.

بر پایه این گزارش، نظامیان سودانی که دیشب شهر عدن را ترک کردند پیشتر در مقر ائتلاف عربی و اردوگاه بئر احمد و تعدادی از پایگاه های نظامی وابسته به این ائتلاف در مناطق ساحل غربی مستقر بودند.

سودان از جمله کشور هایی است که در مقابل پول عربستان، صد ها نیرو به یمن اعزام نموده است تا به ائتلاف سعودی در جنگ علیه مردم و ارتش یمن یاری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 518

به "شماری از نظامیان سودانی عدن را ترک کردند ، نیرو های اماراتی آماده خروج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماری از نظامیان سودانی عدن را ترک کردند ، نیرو های اماراتی آماده خروج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید