ساخت بایوشاک بعدی در استودیویی جدید آغاز شده است

به گزارش مجله عکسها، شرکت 2K برای ساخت قسمت جدید بازی بایوشاک (Bioshock) یک استودیوی جدید راه اندازی نموده است.

ساخت بایوشاک بعدی در استودیویی جدید آغاز شده است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

آخرین قسمت این مجموعه با نام BioShock Infinite در سال 2013 روانه بازار شد. یک سال بعد، بسته دانلودی بازی با نام Burial At Sea عرضه شد و پس از آن دیگر هیچ چیزی از این اثر ندیدیم. با این حال، بعد از گذشت این مدت استودیوی تازه تاسیس Cloud Chamber مسئولیت ساخت قسمت جدید بایوشاک را بر عهده گرفته است.

این استودیو دو دفتر در شهرهای نوواتو - واقع در ایالت کالیفرنیا - و مونترآل - واقع در شهر کبک کانادا - دارد. از این نظر، Cloud Chamber از دو جنبه یک استودیوی متفاوت برای 2K به شمار می رود؛ اول اینکه این استودیو اولین استودیوی کانادایی 2K به حساب می آید و دوم هم اینکه Cloud Chamber اولین استودیوی تاریخ این شرکت که توسط یک زن مدیریت می گردد.

کلی گیلمور، رئیس استودیو، بیش از 22 سال در صنعت بازی فعالیت نموده است؛ او در این مدت بیش تر در استودیو Firaxis Games - یکی دیگر از استودیوهای 2K - فعالیت نموده است که آن را به خاطر ساخت سری بازی های Civilization می شناسیم. با نگاهی به کارنامه گیلمور متوجه می شویم که او در ساخت بیش از 40 بازی منتشر شده دخیل بوده و حالا او وظیفه راهنمایی دفتر نوواتا را بر عهده گرفته است. به گفته گیلمور، این استودیو مشخصا برای ساخت قسمت بعدی بایوشاک راه اندازی شده است: فرایند تکاملی من برای رسیدن به این پست و درجه به وسیله فرصت هایی که در استودیو Firaxis برای رشد و یادگیری داشتم همراه با پشتیبانی و تشویقی که از سوی افرادی که با آن ها طی این سال ها کار کردم، به وجود آمده است.

گیلمور در ادامه اضافه نمود: افتخار می کنم اولین زنی هستم که یک استودیوی 2K را رهبری می کنم و بسیار هیجان زده ام تا یک تیم فوق العاده در کلاس جهانی تشکیل دهم.

همان طور که بالاتر گفتیم، شرکت 2K برای اولین بار در تاریخ خود یک زن را در راس مدیران یک استودیو قرار داده است. حال سوالی که پیش می آید این است که چرا چنین چیزی پیش از این اتفاق نیوفتاده بود و بعد از گذشت این همه سال، تازه شاهد آن هستیم. گیلمور با اشاره به این موضوع گفت که او تنها یکی از زنانی است که در کادر مدیریتی این سازمان دخیل هستند و امیدوار است در آینده زنان دیگری هم به ریاست استودیوها منصوب شوند.

گیلمور در همین رابطه گفت: در نظر دریافت و پذیرش تنوع جنسیتی و گوناگونی در تمامی بخش های صنعت مطمئنا ما را در ارائه عناوینی که با مخاطبین جهانی طنین انداز می گردد، بهبود می بخشد. او ادامه داد: یکی از چیزهای بسیار هیجان انگیز در تاسیس یک استودیو جدید این است که این اتفاق فرصتی را به وجود می آورد که می توان تنوع و گوناگونی را در مرکز فرهنگ کاری مان قرار دهیم. تمرکز ما روی این است که سازندگان بااستعدادی را در حوزه های مختلف به منظور ساخت تجربه بعدی بایوشاک به خدمت بگیریم.

وجود تنوع و گوناگونی در صنعت - و حتی کمبود آن - موضوعی است که در این چند سال اخیر به مراتب مورد بحث قرار گرفته است و مسلما این موضوع فشار بیش تری را روی گیلمور قرار می دهد و عملکرد پیروز او می تواند در آینده به الگوی خوبی برای افراد مشابه تبدیل گردد. با این حال، رئیس استودیوی Cloud Chamber دیدگاه متفاوتی نسبت به این موضوع دارد: من دوست دارم الگویی برای دیگر سازندگان باشم، اما این موضوع قطعا به آن ها بستگی دارد. من نسبت به کارم اشتیاق زیادی دارم و خودم را وقف این نموده ام تا استودیویی از بهترین سازندگان تشکیل دهم که افراد را در اولویت قرار می دهد و یک فضای مناسب کاری برای آن ها ایجاد می نماید.

همان طور که انتظارش را داشتیم، فعلا هیچ گونه اطلاعاتی از پروژه بعدی بایوشاک نداریم. در واقع تهیه نماینده بازی گفت که بازی برای چند سال آینده هم در دست ساخت باقی می ماند و به این زودی ها نباید منتظر عرضه آن باشیم. با این حال، طرفداران می توانند مطمئن باشند که داستان و روایت همچنان در مرکز بازی واقع شده است. استودیوی The Cloud Chamber همین حالا کار خود را با وعده های جسورانه ای مثل خلق دنیاهای جدید و جابه جا کردن مرز بازی های ویدیویی آغاز نموده است و مطمئنا ساخت قسمت بعدی بایوشاک یک هدف مهم و اساسی برای گیلمور و تیم او به حساب می آید.

با نگاهی به شرایط بازی بایوشاک و داستان آن متوجه می شویم که استودیوی The Cloud Chamber در موقعیت جالب و جذابی قرار گرفته است. در حالی که وقایع دو قسمت اول مجموعه در شهر زیرآبی Rapture جریان داشتند، سازندگان در Infinite پای خود را فراتر گذاشتند و دنیای بازی را به شهر Colombia بردند. با این حساب، بایوشاک بعدی می تواند در هر دنیایی که تصورشان را می کنیم جریان داشته باشد. طبیعتا در این بین گیلمور هیچ صحبتی از برنامه های استودیو به میان نیاورد: هنوز نمی توانیم چیزی از برنامه های خود بگوییم، اما موافقیم که داستان بایوشاک بسیار محبوب است و برای هر دو گروه منتقدان و طرفداران یک موضوع پربحث است. او اضافه نمود: تیم ما روی این جنبه از بازی بسیار تمرکز نموده است و آماده است تا یک داستان قدرتمند دیگر را ارائه بدهد.

گیلمور درباره مسیری که برای ساخت قسمت بعدی در نظر گرفته اند، چنین گفت: ساخت بایوشاک بعدی یک مسئولیت مهم برای تک تک ما به حساب می آید. خبر خوب این است که می توانیم مسیرهای زیادی را برای بازی در نظر بگیریم. گوش دادن به ایده های افراد - از جمله طرفداران ما - به شکل دادن دیدگاه ما درباره بازی بسیار یاری نماینده و مهم خواهد بود.

زمانی که استودیوی Cloud Chamber قسمت بعدی بایوشاک را منتشر کند، کنسول های نسل بعدی از راه رسیده اند و در این مدت ما یک نسل را بدون اینکه قسمت جدیدی از این مجموعه ببینیم، پشت سر گذاشته ایم. مطمئنا در این دوره زمانی بازی های ویدیویی تغییر نموده اند و در همان راستا دیدگاه و انتظارات طرفداران هم تحت تاثیر آن ها قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که کن لوین، خالق مجموعه، هیچ نقشی در ساخت این قسمت ندارد. او در حال حاضر به همراه تیم خود در استودیوی Ghost Story Games مشغول ساخت یک اثر جدید داستانی هستند. با این حال، تعدادی از سازندگان کلیدی قسمت های قبلی بایوشاک حالا در Cloud Chamber کار می نمایند و در ساخت قسمت جدید دخیل هستند. از جمله این افراد می توان به هوگی دِ لا پلیت، طراح محیط های قسمت اول و طراح ارشد محیط های قسمت دوم، اسکات سین کلیر کارگردان هنری سری و جاناتان پلینگ، طراح شماره اول و کارگردان Infinite اشاره نمود.

علاوه بر این، گیلمور گفت که سایر اعضای تیم هم سابقه کار روی بازی های بزرگی مثل Call of Duty ، Assassins Creed ، Star Wars و Battlefield را در کارنامه دارند. او در آخر گفت: مطمئنم که عمق و تنوع تجربه افراد در Cloud Chamber در آخر به خلق یک بایوشاک فراموش نشدنی دیگر ختم خواهد گردد.

پس اعلام رسمی این خبر، وب سایت کوتاکو در گزارشی نوشت که به گفته منابع معتبر، پروژه جدید بایوشاک از اواخر سال 2015 و با اسم رمز Parkside در دست ساخت بوده است. در سال 2015 شرکت 2K تصمیم گرفت تا مسئولیت ساخت بایوشاک جدید را به استودیوی تگزاسی Certain Affinity واگذار کند؛ این استودیو به خاطر مشارکت در ساخت بازی های تیراندازی معروفی مثل Halo و Call of Duty شناخته می گردد. این استودیو در سال 2006 توسط مکس هوبرمن یکی از اعضای قدیمی بانجی تاسیس شد و پس از آن طی قراردادهای مختلفی با شرکت های خارجی همکاری می کرد. با این حال، در اواخر سال 2016 شرکت 2K تصمیم گرفت تا پروژه خود را از این استودیو پس بگیرد و ساخت آن را بر عهده استودیوهای داخلی خود بگذارد. این طور که به نظر می رسد، آن ها بعدها نسخه ساخته شده توسط Certain Affinity را تغییر دادند و دقیقا نمی دانیم چه چیزی از آن پروژه باقی مانده است. در ادامه شرکت 2K در سکوت کامل آغاز به استخدام افراد کرد و در این بین تعدادی از سازندگان Mafia 3 هم کار خود را روی پروژه بایوشاک جدید آغاز کردند.

منبع: گیم اینداستریز و کوتاکو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 684

به "ساخت بایوشاک بعدی در استودیویی جدید آغاز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بایوشاک بعدی در استودیویی جدید آغاز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید