زمان ثبت نام سومین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1399

به گزارش مجله عکسها، زمان ثبت نام سومین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1399 اعلام شد.

زمان ثبت نام سومین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1399

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، هیأت تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی ایران به استناد ماده (27) اساسنامه موضوع مصوبه شماره 12062/ت42939 هـ مورخ 28 فروردین 1391 هیئت محترم وزیران، درصدد برگزاری سومین آزمون ورودی انتخاب اعضاء جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران در تاریخ 7 شهریور 1399 است.

لذا بدین وسیله از افرادی که واجد شرایط مندرج در ماده (28) اساسنامه جامعه مذکور بشرح زیر هستند، جهت شرکت در آزمون دعوت به عمل می آید.

شرایط داوطلبان

داوطلبان باید تابعیت ایرانی، اعتقاد و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حسن شهرت به رعایت موازین شرعی، اخلاقی، رفتاری و مالی، دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته های امورمالی و مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، مالی، بازرگانی، حقوقی، و مدیریت (مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی). ملاک تاریخ فارغ التحصیلی 18 خرداد 99 است، نداشتن رابطه استخدام رسمی یا غیررسمی دائم یا موقت با دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 (تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اشتغال محسوب نمی گردد)، داشتن حداقل 10 سال سابقه اشتغال تمام وقت در یکی از رشته های امور مالی و مالیاتی، حسابرسی، مالی، حقوقی، محاسباتی و تدریس امور مالیاتی، مالی محاسباتی و مالی در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی، نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت (ویژه برادران) را داشته باشند.

مدارک مورد احتیاج جهت شرکت در آزمون

داوطلبان باید تصویر عکس پرسنلی 4× 3 (عکس پرسنلی باید تمام رخ و واضح باشد)، تصویر دو طرف کارت ملی، تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه شرحات در صورت داشتن، تصویر آخرین مدرک تحصیلی مرتبط و ارسال فایل اسکن شده مدرک لیسانس الزامی است، تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت (ویژه برادران)، تصویر حکم بازنشستگی و یا پایان خدمت و یا تکمیل فرم مربوط به نداشتن رابطه استخدامی، تصویر خلاصه سوابق شغلی از اداره کارگزینی مربوطه را ارائه کنند.

با توجه به مسائل به وجود آمده در آزمون های قبلی، در مورد اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی اتفاق افتاده است که ثبت نام آنان توسط دیگران اجرا شده است، تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

آزمون شامل یکصد امتیاز است که سئوالات قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده 60 امتیاز، حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی 15 امتیاز، حسابداری و حسابرسی 10 امتیاز، قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه 15 امتیاز است، سئوالات به صورت تستی خواهد بود و هر پاسخ درست یک نمره مثبت و هر پاسخ نادرست یک سوم نمره منفی خواهد داشت و حدنصاب لازم برای قبولی داوطلبان در آزمون کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز است مشروط بر آنکه امتیاز قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده کمتر از 30 امتیاز نباشد.

زمان ثبت نام

داوطلبان متقاضی ثبت نام در سومین آزمون ورودی انتخاب اعضاء جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی، در صورت داشتن شرایط می بایست از روز یکشنبه 18 خرداد تا روز یکشنبه 25 خرداد به درگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نحوه پرداخت وجه ثبت نام

متقاضیان واجد شرایط باید نسبت به پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 2000،000 (دو میلیون) ریال به صورت الکترونیکی و یا به وسیله کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام و سپس با مراجعه به بخش مربوط نسبت به ثبت نام اقدام کنند. لازم به شرح است هزینه ثبت نام به حساب معین شده در هیأت تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی واریز خواهد شد.

متقاضیان باید در مهلت معین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول کردن آن به روزهای پایانی خودداری کنند، همچنین داوطلبان باید توجه داشته باشند که به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 4 شهریور 99 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز آدینه 7 شهریور 99 منحصراً در شهر تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1157

به "زمان ثبت نام سومین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ثبت نام سومین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران سال 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید