روش درست کاغذپیچیِ ساندویچ برای تغذیه بیرون از خانه

به گزارش مجله عکسها، شاید شما هم هوادار خرید ساندویچ سرد بیرون از منزل باشید. هم بی زحمت است و ارزان، هم تنوع دارد، و در آخر آدم تماشا می نماید که چطور آقای ساندویچ فروش با مهارتی شبیه اُریگامی، به سرعت ساندویچ ها را در کاغذ می پیچد و تحویل مشتری می دهد.

روش درست کاغذپیچیِ ساندویچ برای تغذیه بیرون از خانه

اما اگر بخواهیم در خانه ساندویچ بسازیم، که حتی از ساندویچ های بیرون هم ارزان تر خواهد بود، با چالش کاغذپیچی به روش صحیح روبرو می شویم. با روش های ناصحیح معمولا یا دل و روده ساندویچ قبل از تغذیه به هم می ریزد، یا مقدار زیادی چسب نواری مصرف می گردد، و در آخر آن لذتی را که باید از خوردن لایه های مرتب غذا ببریم، نخواهیم برد.

بر کسی پوشیده نیست که غذای خوشمزه، باید زیبا هم به چشم آید تا بیشتر به دل بنشیند. برای همین در این مطلب به شما یاد خواهیم داد که چطور مثل یک حرفه ای ساندویچ تان را در کاغذ بپیچید. البته شاید با دیدن این همه نظم بگویید که ما دچار وسواس فکری-عملی هستیم. نه! فقط خیلی خوش سلیقه ایم، به ما بپیوندید.

ساندویچ های تخت

کاغذپیچیِ یک ساندویچ تخت زیاد با کادوپیچ کردن یک جعبه تفاوت ندارد، فقط نیازی به نوار چسب و روبان نیست. برای آغاز یک برگه کاغذ مستطیلی (مخصوص پیچیدن ساندویچ) بر دارید و آن را از طول مقابل خود بگذارید. سپس ساندویچ را وسطش قرار دهید.

حالا لبه های بالایی و پایینی کاغذ را در وسط و بالای ساندویچ به هم برسانید طوری که کاغذ کشیده و شبیه یک هرم گردد. لبه ها را 2 سانتی متر روی هم تا کنید و با ناخن تیز بکشید تا درگیر شوند. این تا زدنِ 2 سانتی متری و ناخن کشیدن را به همین سبک ادامه دهید تا کاغذ کاملا تا-در-تا روی ساندویچ جمع گردد. تعداد تا کردن ها بستگی به اندازه ساندویچ و طول کاغذ دارد، دنبال عدد خاصی نگردید. فقط سعی تان این باشد که ساندویچ را له نکنید.

حالا بالچه های چپ و راست کاغذ را باید جمع کرد. از یک طرف آغاز کنید، با انگشت هایتان کاغذ را به وسط هول دهید تا مثلثی گردد. بعد لبه های مثلث و ضلعی که لبه ساندویچ است را روی میز فشار دهید و ناخن بکشید تا حالتی ثابت به خود بگیرند و بلند نشوند. این حرکت را برای طرف دیگر هم انجام دهید. در آخر دو بالچهٔ تاخورده دارید که می توانید به سمت زیر ساندویچ جمع کنید. دیگر کاری باقی نمی ماند.

تا کردن و ناخن کشیدن، همراه با وزن ساندویچ باعث می گردد بستهٔ کاغذی شما سالم و زیبا باقی بماند. اگر دوست داشتید، ساندویچ را از وسط برش بزنید ولی کاغذ زیرین را سالم بگذارید. سپس با همان شکل در فویل آلومینیومی بپیچید. اگر نه که به راحتی ساندویچ کاغذپیچ را در جعبه غذا یا کیفتان بگذارید و راهی کار یا دانشگاه یا مدرسه شوید.

اگر ساندویچ شما گرم است، می توانید همین روش تا کردن را با ورقه آلومینیوم هم انجام دهید، البته در آن صورت هم توصیه می گردد از کاغذ هم به عنوان لایه ای میان غذا و آلومینیوم بهره ببرید چون غذای گرم ممکن است به آلومینیوم بچسبد و شکل بدی ایجاد کند.

ساندویچ های کشیده

حالا برویم به سراغ ساندویچ های استوانه ای که شاید کمی سخت تر باشد. برای استادی در ورق پیچی آنها باید حوصله داشته باشید و اندازه کاغذا را مناسب انتخاب کنید. یک قاعده سرانگشتی برای تان می نویسیم: ترجیحا طول کاغذ 1.5 برابر طول ساندویچ باشد.

آغاز کار اینگونه است. کاغذ را از طول در مقابل خود بگذارید، درست مثل تکنیک ساندویچ تخت. اما در گام بعدی، ساندویچ را موازی قُطر آن و کمی نزدیک به یکی از گوشه ها قرار دهید. سپس آن گوشه از کاغذ را بلند کنید و با عبور از روی ساندویچ به زیر آن ببرید. با انگشت های خود آن را فشار دهید تا هوای ساندویچ کمی تخلیه گردد و کاغذ آن را محکم در بر بگیرد. ساندویچ را به سمت گوشه مقابل بغلتانید، و در حالی که جلو می روید لبه های چپ و راست را به وسط تا کنید.

وقتی ساندویچ کاملا در کاغذ لوله شد، با استفاده از یک تکه نوار چسب لبهٔ باز آن را بچسبانید و خیالتان راحت باشد که محتویات ساندویچ تا زمان مصرف ایمن شده اند.

به سلامتی، ساندویچ شما آماده یک سفر به محل کار یا تحصیل است!

منبع: کتاب کاله
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 583

به "روش درست کاغذپیچیِ ساندویچ برای تغذیه بیرون از خانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "روش درست کاغذپیچیِ ساندویچ برای تغذیه بیرون از خانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش درست کاغذپیچیِ ساندویچ برای تغذیه بیرون از خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید