رندرهای این غول آفرود مرسدس بنز هوش را از سر می پراند!، عکس
به گزارش مجله عکسها، فراوری مدل SL مرسدس بنز با معرفی نسخه افسانه ای 300SL بر پلتفرم W198 در سال 1954 میلادی شروع شد. مرسدس بنز از آن پس با فراوری مدل مقرون به صرفه قیمت تری چون W121 و سپس W113، راه این محصول اسپرت کوپه/کانورتیبل دو نفره را ادامه داد تا اینکه نسل اول رسمی (نسل سوم غیر رسمی) با نام کلاس SL، در سال 1971 و با پلتفرم R107 به بازار جهانی معرفی گردید.
به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،برای مدل 2022، مرسدس بنز هفتمین نسل SL را به بازار معرفی نموده است که با کد R232 شناخته شده و ادامه دهنده مسیر یکی از برترین اسپرت کانورتیبل های دنیا است.
بیشتر بخوانید:
کشف باورنکردنی یک قاره گم شده / عکس
ورود غول ایتالیایی به دنیای آفرود/ عکس
مجموعه باتری 400 ولتی HPB 150 این کلاس S اسپرت، نسخه ارتقایافته خنک شونده و تقویت شده مدل HPB 80 محسوب می گردد که توان نهایی آن از 6.1 به 13.1 کیلووات.ساعت افزایش یافته است. این توان خروجی که به هیچ عنوان قابل توجه نیست، تنها قادر است برد مفید تمام الکتریکی برابر با 33 کیلومتر برای این سدان لوکس/اسپرت به ارمغان آورد. پس هدف استفاده از ساختار هیبرید بسیار سبک در این خودرو چیست؟
در بسیاری از خودروهای هیبرید، استفاده از مجموعه سیستم انتقال نیرو الکتریکی با برد مفید الکتریکی بسیار کم، یا به عنوان سیستم کمکی مصرف سوخت به وسیله به کارگیری ویژگی هایی چون استارت اتوماتیک و حرکت در شرایط شتاب کم (حرکت سرگاز) است یا اینکه سازنده میخواهد توان خروجی مجموعه الکتریکی را به عنوان یک بوست و افزایش توان موقت برای خودرو به کار بگیرد. در خصوص S63 AMG-E Performance، هدف مرسدس بنز گزینه دوم است.
به همین علت این خودرو با داشتن بیش از 800 اسب بخار قدرت و فراتر از 1400 نیوتون.متر گشتاور که بخش مهمی از آن به وسیله موتور الکتریکی 140 کیلوواتی (190 اسب بخاری) تامین می گردد، برترین خروجی فنی در کلاس خود را به دنیا هدیه می دهد و نتیجه آن داشتن عملکردی همچون یک خودرو کوپه سبک وزن در عین به همراه داشتن لوکس ترین ویژگی های رفاهی و ایمنی است. نه تنها این خودرو در بخش پیشرانه از لمس دستان توانمند AMG بهره می گیرد، بلکه سیستم تعلیق و بعلاوه سیستم کنترل سواری آن از سوی شرکت AMG تیون شده و دارای محور فرمان پذیر در عقب است که در کنار سایر سیستم های کنترلی یادشده، نوع سواری و دینامیک رانندگی مورد انتخاب راننده را فراهم می آورد.
این سدان لوکس فول سایز بعلاوه از سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل مرسدس بنز (ملقب به 4-Matic) بهره می گیرد که به دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) الکترونیکی در محور عقب مجهز است. تاثیر سیستم انتقال نیرو هیبرید این مدل بر مقدار مصرف نهایی سوخت با رقمی کمتر از پنج لیتر در هر 100 کیلومتر، به واقع خیره کننده است.
تصاویر منتشر شده از نسخه آفرود این خودرو در واقع رندرهای با کیفیتی هستند که شاید روزی محقق شوند!
227227
منبع: خبرآنلاین