رشد 16 درصدی گردشگران خروجی از کشور ، سفرهای خارجی مردم پس از یکسال رکود دوباره زیاد شد

به گزارش مجله عکسها، معاون گردشگری کشور گفت: در 6 ماه نخست سال جاری شاهد رشد 15.95 درصدی گردشگران خروجی از کشور هستیم.

رشد 16 درصدی گردشگران خروجی از کشور ، سفرهای خارجی مردم پس از یکسال رکود دوباره زیاد شد

خبرنگاران - ولی تیموری معاون گردشگری کشور اضافه کرد: عبور از شوک مالی سال گذشته و رونق نسبی مالی در کشور موجب شد در شش ماه نخست سال جاری 4 میلیون و 258هزار و 944 نفر به خارج از کشور سفر نمایند که این رقم، رشد 15.95 درصدی گردشگران خروجی را نشان می دهد. در مدت مشابه سال گذشته، این آمار 3 میلیون و 673 هزار و 92 نفر بود.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: با وجود این افزایش آمار گردشگران خروجی، تراز گردشگری کشور همچنان مثبت است، براساس آمار موجود، سفر گردشگران خارجی به کشورمان حدود 26 درصد افزایش داشته است.

او اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال جاری، 4میلیون و 998 هزار و 215 نفر به گردشگر خارجی ایران سفر نموده اند که این آمار در سال گذشته 3میلیون و 956هزار و71 نفر بود و پیش بینی می گردد با توجه به تجربیات سال های گذشته این روند روبه رشد ادامه داشته باشد.

تیموری گفت: بیشترین آمار ورودی گردشگران همه کشورها را گردشگران کشورهای همسایه تشکیل می دهند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست، براساس ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و جاذبه های طبیعی و تاریخی، کشورهای هدف شناسایی شده اند و برنامه ریزی ها برای جذب توریست از این کشورها ادامه دارد.

منبع: چمدان
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 540

به "رشد 16 درصدی گردشگران خروجی از کشور ، سفرهای خارجی مردم پس از یکسال رکود دوباره زیاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 16 درصدی گردشگران خروجی از کشور ، سفرهای خارجی مردم پس از یکسال رکود دوباره زیاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید