درخشش شجاعی و آمادگی بالای امیری؛ خیالت راحت یحیی از منطقه چپ خط دفاعی

به گزارش مجله عکسها، خبرگزاری خبرنگاران- درخشش علی شجاعی در بازی های گذشته رقابت را در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس افزایش داده است.

درخشش شجاعی و آمادگی بالای امیری؛ خیالت راحت یحیی از منطقه چپ خط دفاعی

به گزارش خبرنگاران، رقابت سنگین چپ پاهای پرسپولیس و آمادگی بالای آن ها خیال یحیی گل محمدی را بابت منطقه چپ خط دفاعی آسوده نموده است. علی شجاعی که از شروع فصل نو اغلب بازیها را دور از ترکیب بود، پس از بازی با طرفدار با تصمیم یحیی در ترکیب اصلی به میدان رفت و جالب این که در پست غیر تخصصی دفاع چپ هم پیروز شد نمایش درخشانی داشته باشد.

این هافبک خوش تکنیک در جریان بازی مقابل پیکان ثانیه هایی بعد از ورودش به زمین گل سوم تیمش را در هفته دهم لیگ برتر به ثمر رساند و همین اتفاق کافی بود تا نظر کادرفنی به استفاده از این بازیکن جلب گردد و شجاعی برای اولین بار در فصل جاری در یک مسابقه از ابتدا در ترکیب نهاده شد و طی 90 دقیقه حضورش، نمایش بسیاری خوبی را در جام حذفی مقابل ویستا توربین ارائه کرد.

او در بازی با ویستا توربین حضور فعالی در سمت چپ خط دفاعی داشت و بارها و بارها نفوذ کرد و با ارسال های خود بازیکنان را صاحب فرصت کرد. نکته مهم کیفیت ارسال های شجاعی است که کار را برای گلزنی مهاجمان و دیگر بازیکنان آسان تر می نماید. آن هم با توجه به این که در سیستم و تدابیر فنی گل محمدی، سرعت و تکنیک مدافعان کناری و همین طور نوع ارسال هایی که انجام می دهند بسیار حیاتی است.

شجاعی در بازی با ویستا توربین، ذوب آهن و سپاهان حضور درخشانی داشت و توانست خودش را به منطقه چپ خط دفاعی سرخ ها و تفکرات یحیی تحمیل کند. از این رو به احتمال زیاد در بازی با تراکتور نیز شجاعی گزینه اول کادرفنی برای بازی در دفاع چپ خواهد بود. هرچند که وحید امیری نیز برترین روزهایش را پشت سر می گذارند و سعید آقایی نیز از انگیزه های فوق العاده ای برای رویارویی با تیم سابقش برخوردار است.

از طرفی بی تردید بازی روز دوشنبه پرسپولیس و تراکتور بازی ویژه ای برای رضا اسدی خواهد بود. رضا اسدی چهره ویژه ملاقات پرسپولیس مقابل تراکتور در هفته سیزدهم لیگ برتر خواهد بود. تیم های پرسپولیس و تراکتور در چارچوب هفته سیزدهم رقابت های لیگ بیست و یکم در استادیوم آزادی به مصاف هم می فرایند و جدال حساسی را مقابل هم برگزار خواهند کرد.

دو تیم در حالی قرار است مقابل هم بازی نمایند که این تقابل برای شماره 8 سرخ ها تقابلی خاص و ویژه خواهد بود. اسدی پیش از پیوستن به تیم سنت پولتن اتریش، یک فصل در تراکتور حضور داشت و به علت کمبود مهره گاهی هم به عنوان دفاع وسط برای این تیم به میدان رفت. اسدی با وجود آن که برای تراکتوری ها در پستی غیرتخصصی به میدان می رفت اما در خاتمه لیگ نوزدهم عنوان یکی از برترین مدافعان فوتبال ایران را مال خود کرد و در ارزیابی سایت های آماری و بررسی جزو برترین ها بود.

مرور کارنامه رضا اسدی در جمع سرخ پوشان تبریزی نشان می دهد در 30 بازی که او برای این تیم انجام داد، به عنوان مدافع میانی 6 بار برای تراکتور گلزنی کرد تا سهم ویژه ای در فاز هجومی این تیم نیز داشته باشد. برهمین اساس تقابل پرسپولیس با تراکتور برای رضا اسدی تقابلی ویژه است و او انگیزه های فراوانی برای حضور در میدان دارد. حالا باید دید یحیی گل محمدی برای این بازی به اسدی فرصت حضور در ترکیب اصلی را خواهد داد یا نه. به هرحال با توجه به درخشش سرلک و کامیابی نیا در بازی قبلی بسیار بعید است اسدی از ابتدا در ترکیب پرسپولیس جای داشته باشد و احتمال حضور او به عنوان بازیکن تعویضی بیشتر است.

کمال کامیابی نیا در تمام سال هایی که در پرسپولیس بازی نموده نشان داده از شم گلزنی بالایی برخوردار است. کمال کامیابی نیا یکی از هافبک های گلزن پرسپولیس طی چند فصل اخیر محسوب می گردد که در ملاقات برابر سپاهان هم گل سه امتیازی سرخ ها را به ثمر رساند. درحالی که با جدایی احمد نوراللهی برترین گلزن پرسپولیس در لیگ فصل گذشته، کادرفنی و طرفداران پرسپولیس در پی جایگزینی مناسب برای او در خط میانی بودند، کمال کامیابی نیا باز هم برای این تیم گلزنی کرد تا نشان دهد در صورت داشتن آزادی عمل بیشتر همانند نوراللهی، هم قادر است به موقع بازی تیم حریف را تخریب کند و هم به موقع با شم بالای گلزنی اش برای سرخ ها گل بزند.

بازیکنی که سال ها در خط حمله بازی نموده و قدر موقعیت ها را می داند. شاید بد نباشد بدانیم پست اصلی کمال کامیابی نیا در تیم پاس، تیمی که سال های ابتدایی فوتبالش را در سطح حرفه ای با آن شروع کرد، مهاجم بوده و کامیابی نیا در تیم بعدی اش یعنی مس کرمان نیز به عنوان مهاجم برای این تیم بازی کرد. در ادامه راه وقتی کامیابی نیا به راه آهن منتقل شد، مهدی تارتار برای اولین بار از او در پست هافبک دفاعی بهره برد و کمال آن قدر در این پست درخشید که سال ها برای پرسپولیس بازی کرد.

شماره 11 محبوب پرسپولیسی ها طی چند فصل اخیر و با حضور مربیانی چون برانکو، کالدرون و یحیی گل محمدی نشان داده از فرصت هایی که نصیبش می گردد به برترین شکل ممکن بهره برده و گاهی با استفاده از شوت های از راه دور، ضربات سر و حرکت در عمق خط دفاعی حریفان، گل های زیادی را می تواند به ثمر رساند. از این رو با توجه به شم گلزنی بالای دایی کمال پرسپولیسی ها باید دید یحیی گل محمدی مثل نوراللهی از او در پست 8 استفاده نموده و کمال را به دروازه حریفان نزدیک تر خواهد نمود یا نه.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2050

به "درخشش شجاعی و آمادگی بالای امیری؛ خیالت راحت یحیی از منطقه چپ خط دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش شجاعی و آمادگی بالای امیری؛ خیالت راحت یحیی از منطقه چپ خط دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید