خیز پرسپولیس برای بازگشت به صدر!

به گزارش مجله عکسها، دو مسابقه معوقه از هفته بیستم و یک بازی معوقه از هفته بیست و یکم لیگ برتر دوشنبه برگزار می گردد.

خیز پرسپولیس برای بازگشت به صدر!

نگاهی به این مسابقات می اندازیم.

صنعت نفت آبادان - استقلال

نفت آبادان از هفته یازدهم تا حالا رنگ برد را ندیده و در بازی با استقلال هم کار دشواری برای پیروز شدن دارد. بخصوص اینکه پورموسوی سرمربی نفت آبادان گفته که می خواهد در ادامه مسابقات به بازیکنان جوان تر تیمش بازی بدهد. از سویی دیگر استقلال هم بعد از دو شکست پیاپی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس در لیگ برتر به دنبال بازگشت به لیگ و رده سوم جدول است. آبی پوشان در صورتیکه بتوانند از صنعت نفت امتیاز بگیرند 37 امتیازی خواهند شد و جانشین گل گهر سیرجان می شوند.

در استقلال احتمالا دیاباته مقابل نفتی ها غایب است، ولی استقلال آنقدر مهره عظیم و تاثیرگذار دارد که بتوانند جای دیاباته را پر نمایند. مصدومیت وریا غفوری کاپیتان استقلال هم خیلی جدی نیست. آبی پوشان با شکست دادن ذوب آهن در جام حذفی ضمن صعود به جمع 8 تیم برتر مسابقات خود را مدعی اصلی قهرمانی در جام حذفی می دانند، اما این دلیل نمی گردد که لیگ برتر را از دست بدهند.

دوشنبه شب در آبادان یا همان برزیل ایران شاهد یک بازی زیبا خواهیم بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به سرانجام رسید. استقلال در لیگ برتر سابقه برد های پر گل 5 بر صفر و 3 بر صفر را مقابل نفت آبادان دارد، اما این مرتبه شرایط فرق می نماید و نفتی ها با توجه به سیر نزولی تیم شان می خواهند خود را در رده دوازدهم حفظ نمایند و اگر به پیروزی برسند شاید دو سه پله در جدول لیگ صعود نمایند.

فولاد - تراکتور

فولاد خوزستان 3 بازی معوقه دارد که دوشنبه یکی از آن ها را برگزار می نماید. شاگردان نکونام در صورتیکه در هر سه مسابقه معوقه پیروز شوند در آنصورت خود را تا رده سوم جدول می توانند بالا بکشند. فولاد در لیگ قهرمانان آسیا با جواد نکونام ضعیف ترین تیم ایرانی بود و از گروهش صعود نکرد. حالا این تیم باید در لیگ برای کسب سهمیه آسیایی دوباره کوشش کند. فولاد در لیگ برتر هم مقابل نساجی یک بر صفر بازنده شده و حالا به دنبال جبران مافات است. فولاد البته با شکست دادن قشقایی شیراز در جام حذفی خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رساند.

تراکتور دیگر تیم قرمزپوش لیگ هم با وجود صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته و در جام حذفی هم بازنده شد و از گردونه رقابت ها حذف شد. به طوریکه رسول خطیبی از سمتش استعفا کرد و در نهایت هم به تیم برگشت البته به اتفاق فیروز کریمی و این مرتبه کریمی مشاور فنی تراکتور است. حالا دو سرمربی علیه نکونام هستند تراکتور هم می خواهد خود را از میانه های جدول بالا بکشد. بازی رفت دو تیم بدون گل به سرانجام رسید.

ذوب آهن - پرسپولیس

بازی رفت دو تیم تا دقیقه آخر تقریبا بدون مشکل پیش رفت، اما در دقیقه 90 جنجال ها و اخراج ها آغاز شد و در نهایت هم بازی با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. اکنون شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. پرسپولیس برای بازگشت به صدر احتیاج به پیروزی بیش از سه گل مقابل ذوب آهنی دارد که برای بقا می جنگد. پرسپولیس با یازده گل خورده صاحب بهترین خط دفاع لیگ است، اما در این بازی دو مهره کارامد خود را ندارد. سیدجلال حسینی کاپیتان سرخپوشان و فرجی دیگر مدافع پرسپولیس در این بازی به دلیل محرومیت غایب خواهند بود. البته فرجی بازیکنی تازه وارد است، اما سیدجلال که بعضی به او لقب سوپرمن را می دهند بازیکنی نیست که به راحتی جایش در قلب دفاع پرسپولیس پر گردد.

ذوب آهن در لیگ برتر در استادیوم ازادی دو گل به استقلال زد، اما در جام حذفی مقابل این تیم بازنده شد و حالا شاگردان مجتبی حسینی به مصاف فینالیست آسیا می فرایند. ذوب اهن اگر می خواهد در لیگ برتر بماند و از پرسپولیس هم امتیاز بگیرد بهترین فرصت نصیبش شده، چون ساختار دفاعی پرسپولیس بهم خورده است. شاید به همین دلیل هم هوادارانش مقابل فدراسیون در واکنش به رای انضباطی تجمع کردند.

باید دید پرسپولیس در اصفهان می تواند به صدر برگردد یا تیم دوم اصفهان به ادامه صدرنشینی سپاهان در لیگ یاری خواهد نمود و از شاگردان گل محمدی امتیاز می گیرد.

اسامی داوران بازی های معوقه لیگ برتر:

دوشنبه 3 خرداد

صنعت نفت آبادان - استقلال ساعت 21:30

حمید حاج ملک - سعید علی نژادیان - حمید نادری - علی ابراهیمی

ناظر: رسول فروغی

فولاد خوزستان - تراکتور سازی تبریز 20:45

محمد حسین ترابیان - محمد رضا منصوری - محسن بابایی - حسین زیاری

ناظر: مسعود مرادی

معوقه از هفته بیست و یکم

ذوب آهن - پرسپولیس ساعت 19:30

کوپال ناظمی - فرهاد مروجی - یعقوب سخندان - محمد رضا تارخ

ناظر: علیرضا کهوری

معوقه هفته بیست و یک

شنبه 8 خرداد

تراکتور سازی تبریز- ماشین سازی تبریز

ناصر جنگی - حمسید رضا کنعانی - حسین گلشنی - محمد باقر پورباقر

ناظر: رضا سخندان

سایپا - فولاد خوزستان

سید رضا مهدوی- امیر رضا آشور ماهانی - احد سلطانی - یاسر همرنگ

ناظر: خداداد افشاریان

منبع: فرارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1773

به "خیز پرسپولیس برای بازگشت به صدر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز پرسپولیس برای بازگشت به صدر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید