خبرنگاران هنرستان های قزوین روزانه هفت هزار عدد ماسک تولید می کنند

به گزارش مجله عکسها، قزوین- خبرنگاران - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هنرستان های استان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین نیازهای کادر درمان، روزانه هفت هزار عدد ماسک و تا به امروز یک هزار دست لباس محافظتی تولید کرده اند.

خبرنگاران هنرستان های قزوین روزانه هفت هزار عدد ماسک تولید می کنند

حمید حمدالله زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: معلمان و دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان به منظور کمک به مدیریت بحران و در جهت کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این برهه حساس، همگام با دیگر دستگاه های اجرایی به کمک نظام سلامت آمده اند.

وی گفت: 105 هنرستان و مدارس کاردانش در استان فعال هستند که از این تعداد در 15 هنرستان، تولید ماسک و اقلام بهداشتی صورت می گیرد.

این مسوول ادامه داد: توانمندی های هنرستان ها در نظام آموزش مهارتی رسمی کشور، با توجه به ماهیت رشته های تولید محور و خدمات محور، قابل توجه بوده که در این مقطع ظرفیت رشته های طراحی دوخت و صنایع شیمیایی برای تهیه و تولید لوازم بهداشتی و پزشکی از جمله ماسک، روپوش، مواد شوینده و ضدعفونی کننده به کار گرفته شده است.

حمدالله زاده افزود: هم اکنون در سطح استان قزوین چندین هنرستان دارای رشته طراحی دوخت به دلیل دارا بودن کارگاه های آموزشی و تولیدی و توانمندی های بالقوه و بالفعل، امکان مشارکت و همکاری موثر در شرایط کنونی را داشته و به شکل جهادی اقدام به تولید ماسک، روپوش و کلاه مخصوص کردند.

وی با بیان اینکه این اقدامات با همکادی سپاه استان در حال انجام است، شرح داد: این محصولات پس از تولید، بر اساس هماهنگی های اجرا شده به مراکز بهداشتی استان تحویل داده می شود تا به نحو مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: همچنین 2 باب هنرستان استان که دارای رشته صنایع شیمیایی هستند برای تولید مواد ضد عفونی و شوینده اقدام کرده اند و سایر هنرستان های استان نیز در صورت دریافت مواد اولیه، آمادگی لازم را برای کمک رسانی خواهند داشت.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا به امروز به 873 مورد و آمار جان باختگان نیز به 110 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 982

به "خبرنگاران هنرستان های قزوین روزانه هفت هزار عدد ماسک تولید می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هنرستان های قزوین روزانه هفت هزار عدد ماسک تولید می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید