خبرنگاران شهروندان زنجانی نگران نباشند، اقلام بهداشتی درحال توزیع است

به گزارش مجله عکسها، زنجان - خبرنگاران - بر اساس اعلام مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان طبق وعده داده شده اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از بیماری کرونا، در حال توزیع است و این شرایط تا چند روز آینده به تثبیت کامل خواهد رسید.

خبرنگاران شهروندان زنجانی نگران نباشند، اقلام بهداشتی درحال توزیع است

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: طبق تمهیدات اتخاذ شده از سوی شرکت تعاونی داروسازان استان، اقلام بهداشتی از قبیل الکل ضدعفونی کننده و اسپری در سطح داروخانه های استان توزیع شده است که شهروندان زنجانی می توانند نسبت به تهیه این اقلام اقدام کنند.

دکتر جواد میانداری به شرایط و نحوه توزیع ماسک در استان نیز اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از سودجویی واسطه ها توزیع ماسک نیز با اولویت مراکز درمانی، بیمارستان ها و مطب ها به دلیل تعاملات بیشتر با مردم انجام گرفته، تا گروه های هدف با مسائل کمتری روبرو شوند.

این مسؤول ادامه داد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، عده ای سودجو و واسطه با قیمت گزاف نسبت به فروش ماسک در سطح شهر اقدام می کردند که همین مساله مسائلی را در مدیریت هدفمند این حوزه ایجاده کرده بود که در زمان حاضر اقدامات موثرتری در این خصوص انجام گرفته است.

وی افزود: استفاده از ماسک برای کادر درمانی، افراد دارای علائم بیماری و یا برای افرادی است که از بیمار مراقبت می کنند و برای افراد سالم توصیه نمی شود.

میانداری، بهترین راه پیشگیری از این بیماری را ماندن در خانه و بکارگیری توصیه های بیان شده از سوی متولیان بهداشتی و درمانی بیان نمود و افزود: همراهی مردم نقش بسزایی در مدیریت بهینه این بیماری در استان و سطح کشور دارد.

وی گفت: با توجه به تصمیم گیری انجام گرفته نیز برای رفاه حال بیماران خاص در استان نیز اقلام بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا، در اختیار انجمن های خیریه قرار گرفته تا نسبت به توزیع آن اقدام کنند که در راستای اقدامات پیشگیرانه ای است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: با همکاری استانداری، دستگاه های نظارتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بصورت روزانه شرایط توزیع اقلام بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا، در سطح استان به دقت رصد می شود تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری شود.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی کووید-19 از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تا به امروز بیش از 80 هزار نفر را مبتلا و جان بیش از 2 هزار نفر را گرفته است.

این بیماری از چین به بیش از 50 کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 914

به "خبرنگاران شهروندان زنجانی نگران نباشند، اقلام بهداشتی درحال توزیع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان زنجانی نگران نباشند، اقلام بهداشتی درحال توزیع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید