خبرنگاران اعلام شرایط درخواست غیرحضوری یاری هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی

به گزارش مجله عکسها، یاسوج- خبرنگاران- مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمه شدگان واجد شرایط سازمان تامین اجتماعی برای دریافت یاری هزینه ازدواج می توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، درخواست خود را ارایه و این هدیه را دریافت نمایند.

خبرنگاران اعلام شرایط درخواست غیرحضوری یاری هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی

عباس نورمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پرداخت الکترونیکی یاری هزینه ازدواج، یکی از خدمات کاملا غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح 3070 است و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه eservices.tamin.ir و ثبت شماره تلفن اختصاصی، شماره حساب بانکی و اطلاعات هویتی، درخواست خود برای دریافت این هدیه را ارایه نمایند.

وی اضافه کرد: با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، زمینه پرداخت یاری هزینه ازدواج به عنوان یکی از سرویس های کاملا غیرحضوری فراهم شده است.

نورمحمدی تاکید نمود: بر همین اساس، شناسایی بیمه شدگان واجد شرایط ماده (85) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به آن برای متقاضیانی که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در انتها هرماه به صورت هوشمند و بدون احتیاج به مراجعه بیمه شده به واحد اجرایی صورت می پذیرد و مراتب نیز به وسیله پیامک به وی اعلام می گردد.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: علاوه بر این شیوه، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه شده به وسیله سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir فراهم است.

وی در باره شرایط کلی برخورداری از یاری هزینه ازدواج گفت: این یاری هزینه به بیمه شدگانی که برای اولین بار ازدواج می نمایند پرداخت می گردد و میزان آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است.

نورمحمدی مطرح کرد: بیمه شده باید در پنج سال پیش از ازدواج، از 720 روز سابقه پرداخت بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی برخوردار بوده و در تاریخ ثبت ازدواج، رابطه بیمه ای او برقرار باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با تحقق کامل طرح 3070 تا بهمن ماه امسال 70 میلیون از 96 میلیون مراجعه سالیانه به شعب تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی در باره سایر خدمات غیرحضوری این سازمان نیز گفت: ابلاغ احکام مطالباتی کارفرمایان، ابلاغ مفاصا حساب به پیمانکاران و واگذارندگان کار، ثبت نام افراد تبعی توسط بیمه شدگان اصلی، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، استعلام شرایط دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند انتها کفالت و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، از دیگر خدماتی است که تا کنون در قالب طرح 3070 امکان ارایه آنها به صورت غیرحضوری فراهم شده است.

نورمحمدی از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران خواست برای دریافت خدمات بیمه ای خود تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی خودداری و با ثبت نام و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه eservices.tamin.ir خدمات مورد احتیاج خود را به صورت غیرحضوری دریافت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1454

به "خبرنگاران اعلام شرایط درخواست غیرحضوری یاری هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام شرایط درخواست غیرحضوری یاری هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید