حلقه اولیه کانون خیرین کارآفرین استان مرکزی تشکیل گردد

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: حداکثر ظرف 10 روز کارگروهی با حضور مسئولان ذیربط و خیرین برگزار و با شناسایی خیرین، حلقه اولیه کانون خیرین کارآفرین و اشتغال در استان شکل بگیرد تا ظرف دو هفته آینده یک گروه خوب از مجموعه خیرین آماده گردد.

حلقه اولیه کانون خیرین کارآفرین استان مرکزی تشکیل گردد

سیدعلی آقازاده در کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در راستای ایجاد کانون خیرین کارآفرین و اشتغال سومین استانی است که شروع بکار نموده است.

وی اضافه نمود: استان مرکزی یک استان کارآفرین و ویژه است که وجود 3000 واحد صنعتی مصداق این موضوع است، همچنین نرخ بیکاری در تابستان امسال به 8.3 درصد رسیده و استان به رتبه پنجم و یا ششم ارتقا پیدا نموده است، در حالی که میانگین این نرخ در کشور نزدیک به 10 درصد بوده است و این آمار نشان از روند متحول شدن استان در زمینه اشتغال دارد.

استاندار مرکزی توضیح داد: حجم سرمایه و درآمد استان از بابت فعالیت های صنعتی و کشاورزی قابل توجه است و تعداد کارآفرینان صنایع و کشاورزی نیز گسترده است در نتیجه استان برای تشکیل این کانون می تواند نقطه خوبی باشد.

آقازاده اضافه نمود: امیدواریم بتوانیم در ادامه و استمرار فعالیت ها برای اشتغالزایی در استان در تمامی حوزه ها از تجربه و توان بخش خصوصی استفاده کنیم، در سال های گذشته استان مرکزی به عنوان اولین استان در کشور مجمع خیران را راه اندازی کرد و با توجه به فعالیت خوب خیران در این سال ها، استان مرکزی جزو استان های برتر کشور در این زمینه است.

وی در مورد طرح اشتغال پایدار روستایی اعلام نمود: عملکرد بانک ها در سال های گذشته در این راستا خوب بوده و امیدواریم امسال نیز یک عملکرد خوب از سوی بانک ها داشته باشیم.

استاندار مرکزی اعلام نمود: از شروع طرح تا به امروز 395 میلیارد تومان طرح به بانک های عامل ارائه شده که 279 میلیارد تومان آن مصوب شده و از میزان طرح های مصوب 242 میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد و 225 میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

اقازاده بیان نمود: مجموع تسهیلات پرداختی تا به امروز منجر به ایجاد 3هزار و 500 شغل شده که پیش بینی می گردد تا خاتمه اجرای طرح 5 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد گردد.

وی اضافه نمود: در 7 ماهه سال گذشته 68 واحد تولیدی استان حقوق معوقه داشتند درحالی که در 7 ماهه امسال این میزان به 38 واحد کاهش یافته است و این نشان می دهد که شرایط مالی واحدهای صنعتی و تولیدی رو به بهبود است.

استاندار مرکزی توضیح داد: سال گذشته 236 ماه حقوق معوقه در واحدهای صنعتی و تولیدی استان به ثبت رسیده است و جمعیت کارگری معادل هفت هزار و 900 نفر را در بر داشته اما امسال این آمار به 135 ماه کاهش یافته و چهار هزار و 900 نفر را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 603

به "حلقه اولیه کانون خیرین کارآفرین استان مرکزی تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه اولیه کانون خیرین کارآفرین استان مرکزی تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید