تفتیان: امکان دویدن در فینال را نداشتم، چه هزینه ای برای من می گردد؟

به گزارش مجله عکسها، حسن تفتیان شایعه تمارضش برای مسابقه ندادن در فینال رقابت های دوومیدانی دوحه را مضحک خواند و گفت: هر ورزشکاری که انقدر زحمت بکشد و فشارهای تمرین را تحمل کند، برای کسب مدال به مسابقات می رود.

تفتیان: امکان دویدن در فینال را نداشتم، چه هزینه ای برای من می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، حسن تفتیان دونده سرعتی ایران که در مقدماتی و نیمه نهایی 100 متر به ترتیب با رکوردهای 10.26 و 10.25 به فینال رسیده بود، به علت آسیب دیدگی در نیمه نهایی در فینال حاضر نشد. البته با توجه به رکوردهای سایر ورزشکاران در فینال این ماده (رکوردهای نفرات اول تا سوم فینال 100 متر: 10.10، 10.13 و 10.18) این شائبه برای بعضی به وجود آمد که تفتیان مصدومیت را بهانه نموده است.

حسن تفتیان در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص این اتفاقات و مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا دوحه اظهار کرد: به هر حال هدف و کوشش خود من هم این بود که مثل دوره قبل نتیجه بگیرم. نمی دانم بگویم بدشانسی یا یک اتفاق بد افتاد که در متراژهای آخر نیمه نهایی آسیب دیدم و امکان دویدن در فینال را نداشتم. من سه هفته پیش در انتخابی تیم ملی رکورد 10.09 را دویده بودم، تازه این رکورد خوب در شرایط آفتاب، باران و سرمای آن زمان و نداشتن رقیب برایم ثبت شد. اکنون احتمال می رفت که در دوحه رکورد بهتری را بزنم. خودم همچین انتظاری داشتم و باید این اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: همه کارهایی را هم که باید انجام می دادم، انجام شد. در 6 ماهی که برای قهرمانی آسیا آماده می شدم با کلی مذاکره، بحث، جدل و کش مکش زیاد، فدراسیون تنها توانست مرا یک اردوی 20 روزه بفرستد. تازه هزینه 10 روز آن را فدراسیون قبول کرد و هزینه 10 روز دیگرش را اداره ورزش استان خراسان قبول کرد. با همه این شرایط باید خوب پیش می رفتیم اما این آسیب کمی کار را خراب کرد.

تفتیان در پاسخ به این سوال که بعضی از اهالی دوومیدانی این آسیب را نوعی بهانه از سوی او عنوان نموده اند، گفت: اینها کمی حرف های خنده داری است. هر ورزشکاری که انقدر زحمت بکشد و فشارهای تمرین را تحمل کند، برای کسب مدال به مسابقات می رود. مسلماً بیشتر از هر کسی خود من ناراحت هستم که آسیب دیدگی پیش آمد و ضرر آن هم قبل از هرکسی به خود من می رسد.

دونده سرعتی ایران در ادامه گفت: من در فرانسه 10 روز را با هزینه شخصی خودم بیشتر ماندم تا به آمادگی بیشتری برسم و بیشتر زیر نظر مربی ام باشم. ماساژورم را با هزینه شخصی به فرانسه بردم تا آن جا به من یاری و مرا ریکاوری کند. همه این کارها را خودم انجام دادم و اگر قرار باشد عده ای بگویند که بهانه آورده و ندویده خنده دار است. در حال حاضر زیر نظر کمیته پزشکی فدراسیون آسیبم را پیگیری می کنم و همین دیروز (شنبه) عصر وقت MRI داشتم تا همه چیز تعیین گردد.

تفتیان در پاسخ به این سوال که بعضی از مسئولان فدراسیون اعلام نموده اند که اگر آسیبی در کار نباشد، با او برخورد می گردد هم گفت: نه این مسائل جای صحبت ندارد. یک فرد باید خیلی سطحی نگر باشد که این حرف ها را بزند. در این شرایط بیشتر از هر کسی خود من باید ناراحت باشم و اگر از آن طرف هم هر اتفاق خوبی رخ می داد خوشحالی آن اول برای کشورم بود. بعد از آن خودم بیشتر از هر کسی دوست داشتم که برنده باشم.

وی در واکنش به این موضوع که گفته می گردد تفتیان با وجود هزینه های زیادی که فدراسیون برایش انجام می دهد نه در جاکارتا و نه در دوحه نتیجه ای نگرفته است، گفت: من واقعاً نمی دانم چه هزینه ای برای من می گردد. من از آبان ماه برای آمادگی در این مسابقات استارت زدم و در کل این 6 ماه تمرین کردم فقط هزینه یک اردوی 10 روزه را فدراسیون قبول کرد و بخشی دیگر هم با حمایت نماینده شهرم اداره کل ورزش استان تقبل کرد. من حتی 5 ماه دیگر که ایران تمرین کردم نه حقوق مربیان و نه حقوق ماساژورم پرداخت نشد. حتی یک روز هم اردو نبودم و هیچ هزینه ای برای من نشده است. هر چیزی بوده من خودم انجام دادم حالا جالب است که می شنوم هزینه های زیادی برایم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 253

به "تفتیان: امکان دویدن در فینال را نداشتم، چه هزینه ای برای من می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفتیان: امکان دویدن در فینال را نداشتم، چه هزینه ای برای من می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید