تثبیت 200 هزار فرصت شغلی در نیمه اول امسال

به گزارش مجله عکسها، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در شش ماهه اول امسال با پیگیری و کوشش مسئولان کشوری 200 هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاه ها جلوگیری شد.

تثبیت 200 هزار فرصت شغلی در نیمه اول امسال

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در شش ماه اول امسال با پیگیری و کوشش مسئولان کشوری و استانی در حل و فصل مسائل بنگاه های مالی و همراهی و همکاری موثر کارگران، کارفرمایان، کار آفرینان و مدیران بنگاه ها و دستگاه های اجرایی ذیربط و بانک ها و بیمه ها بیش از 200 هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاه ها جلوگیری شد.

یاوری اظهار داشت: وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی بر حمایت موثر و جدی در جهت تثبیت اشتغال نیروی کار در بنگاه های مالی تاکید دارد و دستورات موکدی به تمامی زیر مجموعه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این باره صادر کرده است. مسائل بنگاه های مالی بدواً بایستی توسط کارفرمایان، مدیران و سهامداران و مالکان بنگاه ها حل و فصل گردد و در صورت ادامه مشکل وزارتخانه ها و دستگاه ها صادر کننده مجوز برای فعالیت بنگاه باید به صورت موثر در حل و فصل مسائل اهتمام کنند.

وی اظهار داشت: بدیهی است، در صورت احتیاج مسائل بنگاه ها در کارگروه های تسهیل و برطرف موانع فراوری به ریاست استانداران و عضویت دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عضو کارگروه در مرکز هر استان مورد بحث و آنالیز و رسیدگی و حل و فصل قرار می گیرد.

کننده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به شرایط بنگاه های مشکل دار اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه های مالی است و برای صیانت از اشتغال و نیروی کار موجود در بنگاه ها حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه در این راستا در تمامی کارگروه های مرتبط حضوری فعال و موثر دارد.

یاوری گفت: ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری در کشور نیز در حمایت از رونق فراوریمستمراً جلسات رسیدگی و حل و فصل موانع فراوری را در دستور کار دارد.

به گفته این مسئول، تا سرانجام شهریور ماه جاری بیش از هزارو 200 بنگاه مشکلدار شناسایی و رصد و پیگیری حل و فصل مسائل آن ها در دستور کار کارگروه های تسهیل و برطرف موانع فراوری در استان ها و ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری در کشور قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 623

به "تثبیت 200 هزار فرصت شغلی در نیمه اول امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تثبیت 200 هزار فرصت شغلی در نیمه اول امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید