تاثیر مخرب شبکه 5G بر پیشبینی های هوا شناسی تکذیب شد

به گزارش مجله عکسها، طی هفته های گذشته ناسا و سازمان ملی حفاظت از اقیانوس ها و جو زمین مدعی شده بودند که توسعه شبکه 5G منجر به ایجاد اختلال در پیشبینی های هواشناسی می گردد. اما اکنون کمیسیون مخابرات فدرال ایالات متحده این ادعا را تکذیب نموده است.

تاثیر مخرب شبکه 5G بر پیشبینی های هوا شناسی تکذیب شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توسعه 5G به یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از کشورها تبدیل شده است.اما بعضی از کارشناسان ناسا و سازمان ملی حفظت از جو زمین و اقیانوس ها در ایالات متحده مدعی شده اند که اینترنت 5G و دامنه امواجی که فراوری می نماید می تواند اثراتی مخرب بر شرایط پیشبینی هوا بگذارد.

بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که انتقال سلولی در گروه 24 گیگاهرتز می تواند به طور قابل توجهی دقت پیشبینی آب و هوا را کاهش دهد. پیش بینی آب و هوا با مقدار گیری مقدار اشعه منتشر شده از بخار آب انجام می گردد. این تابش در طیف 23.8 گیگاهرتز قابل مشاهده است و نگرانی این است که انتقال سنگین در یک گروه مجاور (بجز گروه باند 24 گیگاهرتز به چندین حامل یاری می نماید) مانع از توانایی تماشا بخار آب شده است.

کار تا جایی پیش رفت که این سازمانها مدعی شدند افزایش سیتم 5G منجر به بروز مشکلاتی در پیشبینی های آب و هوایی می گردد. چرا که توسعه 5G ردیابی طوفان ها را غیرممکن می نماید. وقتی این ادعاها طی هفته های گذشته مطرح شد، کمیسیون مخابرات فدرال ایالات متحده بیان کرد که صحت این ادعا را آنالیز می نماید اکنون این سازمان مدعی شده است که :فرضیه هایی که به وضوح این مطالعه را در بر می گیرند بسیار ناقص بوده اند و این نوع فرضیات کاملا اشتباه و بی معنی اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1401 بروزرسانی: 28 آذر 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2279

به "تاثیر مخرب شبکه 5G بر پیشبینی های هوا شناسی تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مخرب شبکه 5G بر پیشبینی های هوا شناسی تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید