روباتی که سیاره زحل را بررسی می کند

به گزارش مجله عکسها، ناسا در حال آزمایش یک روبات است که تغییر شکل می دهد و می تواند روزی قمر تیتان(Titan) سیاره زحل را مورد بررسی قرار دهد.

روباتی که سیاره زحل را بررسی می کند

این روبات می تواند به چندین حالت تغییر شکل بدهد و پیکربندی های جدید پیدا کند.

طراحی مشابه این روبات روزی قادر خواهد بود برای اکتشاف قمر تیتان سیاره زحل استفاده شود.

تیتان بزرگترین قمر سیاره زحل است که در فاصله 1.2 میلیارد کیلومتری از خورشید واقع شده است. تیتان بسیار کندتر از زمین به دور خود می چرخد، به طوری که یک روز تیتان در حدود 16 روز زمین است.

قمر تیتان بزرگترین قمر در کل منظومه شمسی است و به سبب داشتن تغییرات فصلی، باران و دریاچه های سطحی به زمین شباهت دارد.

اتمسفر این قمر هم عمدتاً از نیتروژن و مقدار کمی متان تشکیل شده است.

هم اکنون محققان آزمایشگاه پیش رانش جت(JPL) ناسا در حال آزمایش یک نمونه اولیه چاپ سه بعدی شده از این روبات هستند. ظاهر این روبات مانند یک پهپاد است که در یک قفسه قابل چرخش قرار داده شده است و می تواند به دو نیمه تقسیم شود که مانند پهپادها با استفاده از پروانه های کوچک در هوا به پرواز درآید.

نسخه کامل شده این روبات که شیپ شیفتر(Shapeshifter) نام دارد، می تواند مجموعه ای از 12 روبات کوچک باشد که به عنوان منابع اصلی انرژی روبات عمل می کنند.

روبات مذکور قادر است با استفاده از ابزارهای علمی به کار گرفته شده در آن به طور مستقیم به تجزیه و تحلیل نمونه های جمع آوری شده بپردازد.

همچنین هر کدام از روبات ها به صورت تکی هم کار می کنند تا با مناطق مختلف سازگار شوند.

تیتان قمری منحصر به فرد است و دارای دریاچه های عمیق متان و اتان است. اتمسفر مبهم آن هم نشان می دهد که ممکن است ویژگی های زمین شناسی فعال داشته باشد که از میان آن ها می توان به وجود آتشفشان های یخی که آب یا آمونیاک فوران می کنند، اشاره کرد.

اگر آزمایش های این روبات به خوبی انجام شود، ناسا به استفاده از شیپ شیفتر در ماموریت های واقعی چراغ سبز نشان خواهد داد. اما این رویا خیلی خیلی دور است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 481

به "روباتی که سیاره زحل را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که سیاره زحل را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید