برلوسکونی: اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی وجود نداشته اند

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران: اظهارنظر نخست وزیر اسبق ایتالیا مبنی بر اینکه اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم وجود نداشته اند موجی از انتقادها علیه وی را به همراه داشته است.

برلوسکونی: اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی وجود نداشته اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر اسبق ایتالیا گفته آلمانی ها وجود اردوگاه های کار اجباری در زمان جنگ جهانی دوم را قبول ندارند.

این اظهارات برلوسکونی، موجی از انتقادها علیه وی از طرف مقامات و همچنین رسانه ها در پی داشته است.

طبق گزارش رویترز، برلوسکونی این اظهارات را به قصد کنایه زدن به مارتین شولز، رئیس آلمانی مجلس اروپا و نامزد ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا مطرح نموده است.

مارتین شولز و سیلیویو برلوسکونی بارها یکدیگر را علناً مورد انتقاد قرار داده و به همدیگر توهین نموده اند. در سال 2003 پس از آنکه شولز از این سیاستمدار ایتالیایی انتقاد نموده بود، برلوسکونی به او گفته بود: آقای شولز، در ایتالیا تهیه کننده ای را می شناسم که مشغول ساخت فیلمی درباره کوره های آدم سوزی نازی هاست. به شما پیشنهاد می کنم نقش کاپو در این زندان را به عهده بگیرید. شما در این نقش عالی خواهید بود.

منظور برلوسکونی از واژه کاپو اشاره به لقب آن دسته از زندانیان در اردوگاه های کار اجباری آلمان بود که مآموران آنها را به عنوان نظارت بر کار کردن زندانیان دیگر می گماشتند. به این زندانی ها هم دستان نازی ها هم گفته می شد.

آقای برلوسکونی بار دیگر به اظهارات سال 2003 خود درباره شولز رجوع نموده است. وی گفته این اظهارات وی شوخی کنایه آمیز بوده اند.

برلوسکونی گفت: به او گفتم در صورتی که یکی از دوستان کارگردانم بخواهد فیلمی درباره اردوگاه های کار اجباری بسازد شغل خوبی برای او در نظر دارم.

وی سپس اضافه کرد: طبق آنچه آلمانی ها می گویند اردوگاه های کار آلمانی هرگز وجود نداشته اند.

حزب سوسیالیست های اروپا این اظهارات را مطرود دانسته و از حزب برلوسکونی خواسته آنها را محکوم کند.

رئیس حزب سوسیالیست های اروپا در بیانیه ای گفته است: این اظهارات برلوسکونی تنها توهین به شولز نیست، بلکه توهین به تمام مردم آلمان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 526

به "برلوسکونی: اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی وجود نداشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلوسکونی: اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی وجود نداشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید