بازدید هیئت کارشناسان ایتالیایی از چغازنبیل و هفت تپه

به گزارش مجله عکسها، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه از بازدید هیئت کارشناسان ایتالیایی از محوطه میراث جهانی چغازنبیل و موزه هفت تپه اطلاع داد.

بازدید هیئت کارشناسان ایتالیایی از چغازنبیل و هفت تپه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، عاطفه رشنویی با اعلام این خبر اضافه نمود: این هیأت که به منظور مطالعات اولیه برای کارآفرینی مشترک برای مدیریت و ارتقای بخش هایی از میراث فرهنگی به ایران سفر نموده بودند، در سفر خود به خوزستان از شهر چغازنبیل، زیگورات آن و موزه هفت تپه دیدن کردند.

او گفت: در این بازدید مباحثی از جمله شهرسازی در چغازنبیل، دانش مهندسی سازه، جغرافیا و هیدرلوژی به کاررفته در ساخت شهر، روش های حفاظتی از ساختارها و آجرفرش های صحن زیگورات، بوم گردی منطقه، و نقش جوامع محلی در نگهداری و معرفی این محوطه مطرح شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با بیان این که صرف قهوه و چای عربی در هوای بارانی چغازنبیل لذت این بازدید را برای این هیأت دو چندان نموده بود، افزود: در ادامه بازدید از روستای خماط با هدف آنالیز ظرفیت های آن از سوی این هیأت انجام شد.

او اعلام کرد: در بازدید کوتاه از مجموعه هفت تپه نیز، بر ظرفیت های این مجموعه در برقراری ارتباط با سلایق مختلف گردشگر و بکارگیری روش های جدید معرفی و مطالعه تأکید شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 591

به "بازدید هیئت کارشناسان ایتالیایی از چغازنبیل و هفت تپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید هیئت کارشناسان ایتالیایی از چغازنبیل و هفت تپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید