ایران در حوزه پژوهش و فناوری هم ردیف کشور های تاپ دنیا است

به گزارش مجله عکسها، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: مهم ترین مسئله در حوزه پژوهش و فناوری، علمی ساختن بدنه مالی، کارفرمایی و صنعتی جامعه است.

ایران در حوزه پژوهش و فناوری هم ردیف کشور های تاپ دنیا است

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره اهداف پیش روی این دانشگاه گفت: دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور سه وظیفه فراوری دانش، پژوهش و ارائه خدمات اجتماعی را برعهده دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: دانشگاه های سراسر کشور در حوزه فراوری دانش و پژوهش علی الخصوص تربیت نیروی انسانی فارغ التحصیلان خوبی را به جامعه عرضه نموده اند. این در حالی است که در گذشته جامعه با کمبود نیروی متخصص رو برو بود اما خوشبختانه این کمبود اکنون مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه پژوهش و فناوری در عرصه جهانی هم ردیف کشو رهای تاپ محسوب می گردد، اظهار کرد: مهم ترین مسئله در این حوزه، علمی ساختن بدنه مالی، کارفرمایی و صنعتی جامعه است؛ همچنین نیازمند تحولاتی در جهت رشد مالی و فراوری هستیم تا فضا را برای جذب و ورود فارغ التحصیلان و گگرددن در های علم و دانش باز کنیم.

صالحی عمران خاطر نشان کرد: با وجود نقص های موجود در این حوزه نمی توان مسائل را به دانشگاه ها ارتباط داد در حقیقت بخش های خارج از دانشگاه باید درب های خود را به سوی دانشگاه باز نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 569

به "ایران در حوزه پژوهش و فناوری هم ردیف کشور های تاپ دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در حوزه پژوهش و فناوری هم ردیف کشور های تاپ دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید