اولویت استانداردسازی مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، اواخر آبان ماه تفاهم نامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی استاندارد منعقد شد. به دنبال این تفاهم قرار است این دو نهاد همکاری گسترده تری را با یکدیگر داشته باشند که از جمله آنها آنالیز و مشخص استاندادهایی برای نظام آموزش و پرورش است.

اولویت استانداردسازی مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در مصاحبه با خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر کیفی سازی در بخش سخت افزاری نظام آموزش و پرورش مانند امکانات آموزشی به نظر در اولویت بیشتری است تا کیفی سازی در بخش های نرم افزاری و محتوا مانند شیوه آموزش و...، چگونه در این بخش دوم وارد می شوید؟ گفت: اگر از محتوا منظور شما کتاب های درسی باشد که ما ورودی نداریم و وظیفه آموزش و پرورش است اما کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش از جمله روش های تدریس و اجرای استانداردها ما با آموزش و پرورش همکاری داریم.

وی ادامه داد: معتقدم استانداردسازی مهارت ها و نرم افزار باید در اولویت باشد چرا که وقتی مهارت ها را بچه ها درست یاد بگیرند و روی چارت آموزشی نظارت باشد، اگر جایگاه مدرسه هم استاندارد نبود اثر گذار نخواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به این پرسش که مهم ترین رکن آموزش معلم است و آیا برای معلم هم شاخص هایی تعریف خواهید کرد، اظهار کرد: همه ارکان مهارت آموزی باید شاخص هایی داشته باشد اما اگر یک معلم محتوای خوبی در اختیارش نباشد نمی تواند نقش خود را خوب ایفا نماید.

پیروزبخت، درباره گنجاندن بحث استاندارد در کتاب های درسی، اظهار کرد: در حال حاضر در برخی کتاب ها اطلاعاتی درباره استاندارد با آوردن علامت استاندارد گنجانده شده است اما انتظار ما بیش از این است. مثلا معتقدیم وقتی در کتابی درباره یک ماده یا یک کالا مباحثی برای یادگیری گنجانده شده، مثلا درباره برنج، می گردد همانجا با توضیحی درباره استاندارد آن کالا یا ماده نیز توضیحاتی را مکتوب کرد و یا ذهن دانش آموز را درگیر این کرد که دنبال استانداردها برود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 169

به "اولویت استانداردسازی مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت استانداردسازی مهارت آموزی در نظام آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید