ریاضیدان ایرانی دکتر جواد مشرقی رئیس انجمن ریاضی کانادا شد

به گزارش مجله عکسها، دکتر جواد مشرقی، ریاضیدان ایرانی به عنوان رئیس جدید انجمن ریاضی کانادا برگزیده شد.

ریاضیدان ایرانی دکتر جواد مشرقی رئیس انجمن ریاضی کانادا شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت انجمن ریاضی کانادا، انجمن ریاضی کانادا(CMS) از خدمات مارک لوئیس رئیس سابق این انجمن تقدیر کرد و به دکتر جواد مشرقی به عنوان رئیس جدید این انجمن خوش آمد گفت.

بر این اساس، انجمن ریاضی کانادا خاتمه ریاست مارک لوئیس را به عنوان رئیس این انجمن اظهار داشت و جواد مشرقی را به عنوان رئیس جدید معرفی کرد.

جواد مشرقی استاد 51 ساله ریاضیات و دانش آموخته دانشگاه تهران است که هم اکنون در دانشگاه لاوال استاد ریاضیات است و به دلیل مهارت و تعالی در تدریس، تا به امروز پنج بار به عنوان استاد برتر انتخاب شده است. زمینه های مورد علاقه وی عبارتند از تجزیه و تحلیل پیچیده، نظریه اپراتور و بررسی هارمونیک.

ریاست دکتر مارک لوئیس هم از نظر اقتصادی و هم از لحاظ علمی یک دوره پیروز برای CMS بود. بارزترین ویژگی زمان ریاست وی، رعایت عدالت در جامعه ریاضی بود. وی در دوره ریاست خود آیین نامه رفتار و تنوع نژادی را ایجاد و تصویب کرد و یک سیاست مراقبت از بچه ها را به اجرا گذاشت.

از جمله تغییراتی که در زمان ریاست مارک لوئیس به وجود آمد، موارد زیر است:

- برقراری رابطه تنگاتنگ با انجمن ریاضیات کاربردی و صنعتی کانادا(CAIMS) که به یک مجموعه کتاب های مشترک منجر شد.

- تغییرات ساختاری درون CMS از جمله ایجاد بعضی کمیته ها

- محقق کردن ایده 10 ساله ایجاد یک مجله جدید برای CMS

- و مهم ترین مورد، جستجوی زیاد برای استخدام یک مدیر اجرایی جدید که منجر به استخدام دکتر ترمه کوشا یکی دیگر از ایرانیان پیروز شد که به گفته دکتر جواد مشرقی عصر جدیدی را برای انجمن ریاضی کانادا رقم زد.

ترمه کوشا می گوید راضی است که شانس همکاری با مارک لوئیس را داشته است و می افزاید: همکاری با مارک لوئیس یک امتیاز ویژه بود. عشق او به CMS، استقبال وی از ایده های جدید، مراقبت سخاوتمندانه از جامعه ریاضی و صبر او باعث ایجاد یک لحن برای CMS و تیم آن و ویژگی هایی شده است که همه ما آرزوی آن را داشتیم.

انجمن ریاضی کانادا(CMS) از همکاری دکتر لوئیس به عنوان رئیس و یک عضو ارزشمند تشکر می نماید. در حالی که این خاتمه کار وی به عنوان رئیس انجمن است، خاتمه رابطه او با CMS نیست و انجمن به دنبال سال ها کار و همکاری با وی است.

انجمن ریاضی کانادا(CMS) همچنین به رئیس جدید خود، دکتر جواد مشرقی خوش آمد می گوید. وی عضو هیئت علمی دانشگاه لاوال و نویسنده بیش از 100 مقاله و 11 کتاب است.

وی در سال 2004 به دلیل مقاله استثنایی خود در مجله ریاضیات کانادا پیروز به کسب جایزه رابینسون(Robinson) انجمن ریاضی کانادا شد.

دکتر جواد مشرقی تا به امروز مقالات متعددی را درمورد موضوعات متنوعی همچون نظریه اپراتور، تئوری عملکرد، تحلیل پیچیده، نظریه ماتریس، بررسی عملکردی، نظریه بالقوه، بهینه سازی، زیست شناسی ریاضی و مهندسی برق و متالورژی منتشر نموده است.

وی در سال 2016 استاد شورای ریاضی محض در گروه علوم طبیعی و تحقیقات مهندسی(NSERC) بود و در سال 2019 نیز عضو انجمن علوم طبیعی(NSF) کانادا بود.

دکتر مشرقی در هیئت تحریریه CJM ، CMB ، PAMS و Concrete Operators حضور داشته است. او عضو کمیته انتشارات AMS و عضو شورای ریاضی آمریکا است.

جواد مشرقی که در سال 2019 در کنار مارک لوئیس به عنوان رئیس منتخب فعالیت داشت، از یاری های دکتر لوئیس به جامعه ریاضی قدردانی کرد و گفت که به دنبال ادامه این کار است. وی اضافه نمود: من مشتاق هستم همکاری خود را با مارک ادامه دهم تا پروژه های در حال اجرا، نهایی گردد و به سوی موارد جدید حرکت کنیم. ایجاد یک مجله جدید، جستجوی منابع پایدار درآمدی برای CMS و تأسیس خانه ریاضیات کانادا چالش های پیش روی ما است.

انجمن ریاضی کانادا در خاتمه آرزو کرد که جواد مشرقی در دوران مسئولیت خود به پیروزیت های بزرگی برسد.

انجمن ریاضی کانادا(CMS) که در سال 1945 تأسیس شد، وظیفه پیشرفت، کشف، آموزش و کاربرد ریاضیات را بر عهده دارد. این انجمن، ریاضیات را به وسیله مجموعه گسترده ای از فعالیت ها از جمله جلسات علمی، نشریات، جوایز و پاداش ها، یاری های اقتصادی، اردوها و مسابقات گوناگون ارتقا می بخشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1066

به "ریاضیدان ایرانی دکتر جواد مشرقی رئیس انجمن ریاضی کانادا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاضیدان ایرانی دکتر جواد مشرقی رئیس انجمن ریاضی کانادا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید