انحراف اقتصادی در صندوق های بازنشستگی

به گزارش مجله عکسها، گزارش تفریغ بودجه 1396 از مغایرت های اقتصادی در صندوق های بازنشستگی حکایت دارد.

انحراف اقتصادی در صندوق های بازنشستگی

به گزارش خبرنگاران، گزارش تفریغ بودجه سال 1396 در رابطه با عملکرد صندوق های بازنشستگی از این حکایت دارد که صندوق های بازنشستگی کشوری سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق ها، عمدتاً قوانین ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و ممنوعیت دریافت و بیش از یک صندوق توسط برخی از اعضای هیأت مدیره شرکت های تابعه و زیرمجموعه آنان را رعایت ننموده اند. هم چنین حدود 4,154 میلیارد تومان سهم سود سهام صندوق های بازنشستگی در شرکت های تابعه و زیرمجموعه صندوق پرداخت نشده است.

از سوی دیگر، مانده مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری، به واسطه هلدینگ های زیرمجموعه از اشخاص حقیقی و حقوقی بالغ بر 1,500 میلیارد تومان به نرخ تاریخ ایجاد بدهی است که تاکنون وصول نشده است.

گزارش تفریغ بودجه نشان می دهد که مانده مطالبات صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر از اشخاص حقیقی و حقوقی، بالغ بر 2,136 میلیارد تومان است که تاکنون وصول نشده است. هم چنین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به دلیل عدم رعایت سقف اعتبارات خود و ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار حدود 871 میلیارد تومان به حساب بدهکاری دولت منظور نموده است.

این در حالی است که درنتیجه عدم همکاری شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) با دیوان محاسبات و پاسخگویی به درخواست ارائه اطلاعات و مدارک اقتصادی جهت رسیدگی به دادسرای دیوان محاسبات ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 206

به "انحراف اقتصادی در صندوق های بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحراف اقتصادی در صندوق های بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید