انجام هزار 206 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی زنجان

به گزارش مجله عکسها، مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت:هزار و 206 مورد نمونه برداری در6 ماه نخست سال جاری از مراکز تولیدی این استان انجام گرفته است.

انجام هزار 206 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی زنجان

مرتضی واحدپور، مدیر کل استاندارد استان زنجان با تشریح عملکرد این اداره کل در 6 ماه نخست سال جاری، گفت: در بازه زمانی یاد شده 33 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و 110 مورد نیز پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تمدید شده است.

او با بیان اینکه طی مدت یاد شده 570 مورد اظهارنامه وارداتی و 87 مورد نیز اظهار نامه صادراتی استان مورد آنالیز قرار گرفته است، اضافه نمود: در همین مدت 418 مورد گواهینامه ایمنی آسانسور صادر و آزمون نمونه مراکز فراوریی نیز هزار و 166 مورد بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در 6 ماه اول سال جاری بازرسی صنفی طرح طا ها در استان هزار و 935 مورد بوده است، ادامه داد: نمونه برداری طا ها (فراوری داخل) 110 مورد و آزمون نمونه طا ها (فراوری داخل) نیز 196 مورد بوده است.

به گفته واحدپور در مدت مذکور 991 مورد بازرسی از واحد های فراوریی و خدماتی استان انجام گرفته که این کار طبق برنامه زمان بندی شده صورت می گیرد.

مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: در نیمه نخست سال جاری برای 18 واحد فراوریی متخلف در این استان به دلیل نداشتن پروانه اعلام جرم شده است.

او اضافه نمود: در مدت یاد شده در راستای استاندارد سازی، آموزش و ترویج استاندارد 6 هزارو 479 نفر ساعت برای آموزش مدیران کنترل کیفیت و 364 نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد انجام گرفته است.

واحدپور با اشاره به کالا های دارای استاندارد اجباری و تشویقی ادامه داد: منظور از استاندارد اجباری، استانداردی است که اجرای همه یا بخشی از آن در کشور به ترتیبی که در قانون مقرر شده، برای فراوری مصرف داخلی، صادرات و یا واردات اجباری می گردد، اما در استاندارد تشویقی اجرای آن بر حسب قرارداد سازمان با اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد بود.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2254

به "انجام هزار 206 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام هزار 206 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید