اعلام زمان پذیره نویسی یک صندوق جدید بورسی

به گزارش مجله عکسها، یک صندوق سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی از ابتدا تا آخرین روز کاری هفته آینده برای عرضه در فرابورس پذیره نویسی می گردد.

اعلام زمان پذیره نویسی یک صندوق جدید بورسی

به گزارش خبرنگاران مهر به نقل از فرابورس ایران نوشت: این بازار از شنبه 21 تیرماه به مدت 5 روز کاری میزبان پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت اعتماد داریک در نماد داریک خواهد بود تا به گفته ابوالفضل شهرآبادی مدیر این صندوق، بازار سرمایه شاهد معرفی یک فرصت جدید سرمایه گذاری برای فعالان این بازار باشد.

به گفته ابوالفضل شهرآبادی یکی از ارکانی که نقش حیاتی برای توسعه بازار سرمایه ایفا می نماید، نهادهای اقتصادی هستند که از مهمترین آنها باید به شرکت های سبدگردانی اشاره نمود.

شهرآبادی با بیان اینکه این شرکت ها کانالی برای جذب سرمایه توسط افراد مبتدی و نیمه حرفه ای به سمت بازار سرمایه و تسهیل فرایند تشکل سرمایه هستند، اضافه کرد: به همین دلیل شرکت سبدگردان داریک پارس که از سال گذشته مجوز فعالیت گرفته وارد این عرصه شده است و با تشکیل یک دارایی تحت مدیریت مناسب در ماه های گذشته کوشش می نماید نقدینگی جذب شده را به سمت فرصت های سرمایه گذاری راهنمایی کند.

  • بازنشستگان چگونه سهام ETF خود را در بورس بفروشند؟

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر در حال معرفی اولین صندوق سرمایه گذاری خود به بازار سرمایه است، ادامه داد: از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت اعتماد داریک در بازار فرابورس پذیره نویسی می گردد تا فرصت جدیدی برای سرمایه گذارای در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار دهد.

شهرآبادی با اعلام اینکه این صندوق قابل معامله (ETF) و از نوع با درآمد ثابت است، بیان نمود: این نوع از صندوق ها عمده درآمد خود را در ابزارهای با درآمد ثابت مانند سپرده ها، گواهی های سپرده و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می نمایند و تا 10 درصد از منابع خود را نیز می توانند به سرمایه گذاری در سهام اختصاص دهند.

او درباره ویژگی های این صندوق بیان کرد: صندوق سرمایه گذاری اعتماد داریک 100 میلیارد تومانی است که حداقل باید 10 میلیارد تومان آن در پذیره نویسی خریداری گردد.

به گفته شهرآبادی افرادی که ریسک پذیری کمتری دارند و نمی خواهند به طور جدی درگیر سهام شوند می توانند سرمایه گذاری خود را در صندوق های با درآمد ثابت قرار دهند؛ چرا که این صندوق ها به واسطه ریسک کم خود تقریباً سود تضمین شده ای دارند و معمولاً سود 20 درصدی را تأمین می نمایند که می تواند یک زمینه مطمئن برای سرمایه گذاری افراد باشد.

گفتنی است در جریان پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری اعتماد داریک در بازار فرابورس حداکثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی نامحدود و بازار معاملات ثانویه این صندوق، بازار ابزارهای نوین اقتصادی است. تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار این صندوق نیز 100 میلیون واحد بوده و حداقل و حداکثر تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی داریک به ترتیب 9 و 99 میلیون واحد است.

  • آشنایی با 10 اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1202

به "اعلام زمان پذیره نویسی یک صندوق جدید بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان پذیره نویسی یک صندوق جدید بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید