ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

به گزارش مجله عکسها، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک های تبلیغاتی از شماره های شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با استفاده از سامانه های هوشمند این سیم کارت ها را شناسایی و مسدود می کند.

ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است

سید محمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: در خصوص پیامک های تبلیغاتی مشترکان باید توجه نمایند که دریافت پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه ای ندارد و رایگان محاسبه می گردد.

وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه با غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی گردد، چرا که این دو نوع پیامک، سامانه های جداگانه ای دارند پس با غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی، پیامک های محتوایی که مشترک خودش در آنها عضو شده است، قطع نخواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره ارسال پیامک تبلیغاتی در بعضی ساعت های نامتعارف، اعلام کرد: اگر سرشماره های تبلیغاتی، در ساعات غیرمتعارف شبانه روز پیامک ارسال نمایند، رگولاتوری با آنها برخورد می نماید. اما گاهی شماره های شخصی تخلف نموده و پیامک تبلیغاتی ارسال می نمایند، رگولاتوری بر اساس قوانین و مقررات موجود نمی تواند بر زمان ارسال پیامک های شخصی نظارتی داشته باشد، اما با استفاده از سامانه های نظارتی که دارد و روال هایی که تعریف نموده است، سیم کارت های شخصی متخلف را شناسایی و آنها را مسدود می نماید.

امامی با اشاره به اینکه فعال سازی پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به صورت پیش فرض ممنوع بوده و اپراتورهای همراه زمانی که سیم کارت خود را به فروش می رسانند باید دریافت پیامک های تبلیغاتی را برای مشترکان غیر فعال نموده باشند، گفت: مشترکان می توانند با شماره گیری کد دستوری #800* از فعال و یا غیر فعال بودن پیامک های تبلیغاتی روی شماره خود آگاه شده و یا با استفاده از نرم افزارهای اپراتور من پیامک های تبلیغاتی را برای شماره خود مدیریت نمایند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری مطرح نمود: اگر مشترکی بعد از غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی، باز هم پیامک تبلیغاتی جدیدی دریافت کرد، می تواند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (195)، شکایت خود را ثبت کند تا رگولاتوری شکایت را پیگیری و دلایل بروز چنین تخلفی را آنالیز کند.

امامی توضیح داد: با توجه به گزارش های به دست آمده از سامانه 195، تعداد شکایت های این بخش فرایند صعودی نداشته و تعداد آن بسیار ناچیز است که این نشان دهنده مدیریت پیامک های تبلیغاتی به وسیله مشترکان، اپراتورها و رگولاتوری است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1958

به "ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید