اختلالات ناشی از پرخوری

به گزارش مجله عکسها، آیا تا به حال به یک فرد پرخور نامیده شده اید؟ ممکن است از یک اختلال بیش از حد اجباری رنج برده باشید.

اختلالات ناشی از پرخوری

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

آیا تا به حال به یک فرد پرخور نامیده شده اید؟ ممکن است از یک اختلال بیش از حد اجباری رنج برده باشید.

شما ممکن است بگویید فلان غذا را دوست دارم یا فلان غذا لذیذ است. اما آیا فکر نموده اید، این مفهوم درست است؟ چند نفر در اطراف شما واقعا این غذا را خریدند؟ آیا شما همواره اولین نفر روی میز هستید و آخرین کسی که بلند می گردد؟ آیا دهان شما بیش از حد در معرض غذا است؟ آیا شما شش وعده غذایی را در روز تمام نموده اید؟ آیا غذا به پایه ای از وجود شما تبدیل شده است؟ به طور خلاصه، آیا شما به گارفیلد معروف هستید؟

خوب، گارفیلد ممکن است یک کارتون زیبا باشد، اما هیچ کس دوست ندارد که در زندگی واقعی چنین باشد. شما فقط ممکن است از یک اختلال خوردن اجباری یا یک اختلال در خوردن غذا رنج ببرید.

اختلال در خوردن غذا

خوردن غذا چیست؟

گفته می گردد فرد مبتلا به اختلال درخوردن بیش از حد به مواد غذایی وابسته است. به نظر می رسد افرادی که خیلی غذا را دوست دارند و بیش از حد به غذا خوردن فکر می نمایند پرخور هستند. در بیشتر افراد، در مغز عصبی وجود دارد وقتی که شکم ما پر است به ما اطلاع می دهد، پرخوری یعنی مصرف اندازه زیادی از مواد غذایی حتی زمانی که گرسنه نیستید. بنابراین کسانی که دچار پرخوری شده اند به دلیل شرایط خود احساس گناه و افسردگی می نمایند و از این رو کوشش می نمایند تا این احساس را کاهش دهند.

بدتر این است که آنها برخی از برنامه های رژیم غذایی نامنظم را امتحان می نمایند. معمولا نوشیدنی ها باعث می شوند مصرف غذا کم گردد. افرادی که دچار پرخوری هستند اگر از یک رژیم غذایی استفاده می نمایند، آنها به غذا خوردن خیلی بیشتر و بسیار مخفیانه می پردازند، که فقط مشکل خود را بیشتر می نمایند.

چرا آنها خیلی غذا می خورند؟

ممکن است دلایل متعددی برای پرخوری وجود داشته باشد. برخی از مردم به سادگی از نظر غذا گمراه می شوند. همبرگر برای برخی ها فقط برای مقاومت هست! دیگران آن را به اسم یک دارونما عاطفی تصور می نمایند. آنها برای مقابله با تنش های روزانه یا برای خالی کردن استرس خود غذا می خورند. برخی از مردم سعی دارند با خوردن غذ غم و اندوه خود را پنهان نگه دارند. افرادی که از کار افتاده هستند یا احساس ناامنی ناخوشایند یا ناتوانی دارند، از غذا به اسم یک درمانگر برای جلوگیری بیان احساسات شان استفاده می نمایند. اینها افرادی هستند که در دایره بدبین، غذا خوردن برای تسکین گرفتار شده اند. افراد پرخور مسائل چاقی را دارند و پس از آن برای پنهان کردن احساس واقعی خود از نفرت و اعتماد به نفس پایین،غذا می خورند که با خوردن بیشتر چاقی می گردد.

نتیجه چه می تواند باشد؟

چاقی! اگر ما بیش از حد غذا بخوریم چاق می شویم. مشکل پرخوری این است که شما با خوردن بسیاری از غذاهای که دارای چربی بالا، قند و کلسترول هستند احساس خوبی می کنید. به ندرت یک فردپرخور با یک اسفناج یا یک غذای فیبردار روبرو می شوند. بیشتر برای خوردن از غذاهای که سرشار از پنیر، پیتزا و دیگر غذاها با کالری بالا استفاده می نمایند و سپس به بیماری های مرتبط با چاقی روبه رو می شوند. بیماری های قلبی عروقی، بیماری کبد، بیماری کلیوی، دیابت، فشار خون بالا و سکته مغزی، تنها مسائلی است که شما ممکن است در نهایت با آن روبرو شوید. اما اگر شما کمی سنگین هستید، احتمال آرتریت زودرس و بیماری استخوان هم وجود خواهد داشت.

چگونه می توانم خوردن بیش از حد را متوقف کنیم؟

پرخوری بیش از حد یک مشکل روانشناختی است و راه مبارزه با آن، مراجعه به یک روانپزشک است که می تواند یک برنامه خوب برای درمان مشکل را تجویز کند. درمان های رایج برای پرخوری بیش از حد شامل درمان شناختی-رفتاری و روان درمانی فردی است. برخی افراد ممکن است داروهای ضد افسردگی را هم انتخاب نمایند. در غیر این صورت فقط برای جلوگیری از اضافه وزن تمرین کنید!

راه خروج از اختلال بیش از حد، افزایش اعتماد به نفس شما است و در خصوص خودتان احساس خوبی داشته باشید. با افرادی که احساس خوبی را نسبت به خود دارند، سر و کله بزنید. هر بار که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید، کمی شکیبا باشید و یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. پیوستن به گروه بازیابی که افراد پرخورعضو هستند می تواند مفید باشد. همواره سعی کنید منفی های خود را به مثبت تبدیل کنید. و در نهایت، همواره به یاد داشته باشید زندگی کردن برای خوردن نیست

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1934

به "اختلالات ناشی از پرخوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلالات ناشی از پرخوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید