اختصاص 400میلیون ریال برای تجهیز حفاظت الکترونیکی در موزه مردم شناسی ایلام

به گزارش مجله عکسها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از مجهز شدن حفاظت الکترونیکی موزه مردم شناسی قلعه والی خبر داد.

اختصاص 400میلیون ریال برای تجهیز حفاظت الکترونیکی در موزه مردم شناسی ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 18 فروردین 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اختصاص 400 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تنها موزه مردم شناسی قلعه والی شهر ایلام و مخزن اشیای تاریخی به سیستم حفاظت الکترونیکی با نصب دوربین مداربسته مجهز و سامان دهی می شود.

او افزود: هدف از این اقدام، حفاظت بهتر از موزه مردم شناسی که با ایجاد فضایی مناسب برای به نمایش گذاشتن ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیا موزه ای موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام شرح داد: این گنجینه به سبب تنوع غرفه ها و موضوع ها، موردتوجه خاص گردشگران و دوستداران فرهنگ ایران و ایلام قرارگرفته است چراکه موزه مردم شناسی نماد فرهنگی استان برای شناساندن مؤلفه های فرهنگی، اجتماعی، ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم درگذشته بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر موزه مردم شناسی شهر ایلام از غنی ترین موزه های تخصصی مردم شناسی محسوب می شود که معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاق های قلعه والی از بخش های مهم موزه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1006

به "اختصاص 400میلیون ریال برای تجهیز حفاظت الکترونیکی در موزه مردم شناسی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 400میلیون ریال برای تجهیز حفاظت الکترونیکی در موزه مردم شناسی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید