اشنایی با احزاب سیاسی در کانادا

به گزارش مجله عکسها، در طول مدت زیادی از قرن بیستم , کانادا دو حزب بزرگ سیاسی داشت: محافظه کاران مترقی و لیبرال ها. گرچه هر دو حزب از نظر ایدئولوژیکی متفاوت بودند , محافظه کاران مترقی تمایل به اندکی به سمت راست داشتند , در حالی که لیبرال ها عموما ً به عنوان مرکز در نظر گرفته می شدند. این دو حزب همه دولت های ملی کانادا را تشکیل دادند. از دهه 1970 تا دهه 1970 , محافظه کاران مترقی و لیبرال ها کمی در مورد سیاست های رفاه اجتماعی و سلامت و دخالت دولت در اقتصاد لیبرال شدند. تحت رهبری برایان کارتر , که نخست وزیر شد , دولت محافظه کار ترقی خواه تحت یک تغییر محافظه کارانه قرار گرفت که شامل فروش شرکت های تاجی , آزاد کردن بسیاری از صنایع و اعطای امتیازات مالیاتی به شرکت ها و ثروتمندان بود. با این حال , پس از بازنشستگی پس از بازنشستگی در مجلس عوام, حزب او متحمل یک افت عظیم در مجلس عوام شد , تعداد کرسی ها در مجلس عوام کاهش یافته است. در عین حال , لیبرال ها نمایش خود را از"مک گری گور"به"هالیرود"افزایش دادند. به طور خاص , لیبرال ها انتخابات فدرال در انتاریو را تحت سلطه داشتند , که یک سوم تمام اعضای مجلس عوام را انتخاب کردند ; به عنوان مثال , لیبرال ها این انتخابات را فقط نیمی از آرای عمومی را کسب کردند و نتوانستند دولت استانی را کنترل کنند. با این حال , در آغاز با شکست در انتخابات ریاست جمهوری , لیبرال ها وارد چیزی شدند که به پایان رسید.

اشنایی با احزاب سیاسی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین مبلغ تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حزب اصلی سوم حزب دموکراتیک جدید بود که حمایت آن عمدتا ً در غرب کانادا متمرکز بود. حزب دموکرات ملی یک موقعیت سمت چپ را اشغال می کند و طرفدار توسعه دولت رفاه است. در مجلس عوام اغلب کرسی های مجلس عوام را به خود اختصاص می داد , اما نمایش آن به طرز چشمگیری کاهش یافت. به ویژه , کاهش ndp و محافظه کاران مترقی نتیجه منطقه ای کردن انتخابات کانادا بود. با این حال , حزب دموکرات ملی , دستاوردهای تاریخی را به دست آورد , صندلی های تاشو را برای تبدیل شدن به اپوزیسیون رسمی , تا حد زیادی به دلیل موفقیت فراگیر آن در کبک , کسب کرد. بلوک لوت که از استقلال کبک حمایت می کند و ارتباطات خود را با حزب استانی اداره می کند , کرسی های مجلس عوام را در مجلس عوام به دست آورد و به اپوزیسیون رسمی تبدیل شد. با این حال , حزب اصلاحات مستقر در غرب کانادا که با اعطای امتیاز به کبک مخالف بود , کرسی خود را برای حزب مخالف رسمی بدست آورد. در سال 2007 , حزب اصلاحات جایگزین اتحاد محافظه کار کانادا شد که توسط عناصر حزب اصلاحات قدیمی و محافظه کاران اصلاح طلب میانه رو شکل گرفت - که متعاقبا ً به مخالفت رسمی تبدیل شد. ائتلاف کانادایی برای ایجاد حزب محافظه کار در کانادا ادغام شد تا حزب محافظه کار کانادا را ایجاد کند, که زمانی که حزب باز گشت و اولین پیروزی پیاپی انتخابات فدرال را ثبت کرد , دوره طولانی استفن هارپر به عنوان نخست وزیر را آغاز کرد.

انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 812

به "اشنایی با احزاب سیاسی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشنایی با احزاب سیاسی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید