آموزش و پرورش ستاد اقتصادی راه اندازی می کند

به گزارش مجله عکسها، تهران- خبرنگاران- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی ستاد اقتصادی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این ستاد می توانیم کاربری مستغلات و زمین های فرسوده ای که قابل استفاده نیست را با نگاه اقتصادی، تغییر دهیم.

آموزش و پرورش ستاد اقتصادی راه اندازی می کند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش خبرنگاران، علی عسگری روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در جمع خبرنگاران گفت : تبدیل به احسن کردن املاک و مستغلات راه درآمدی برای وزارت آموزش و پرورش است.

وی درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف ساختمان ها، املاک و مدارسی که در اختیار دیگر دستگاه ها و اشخاص قرار گرفته است نیز شرح داد : طبق مصوبه مجلس در مدت 6 ماه این املاک باید به آموزش و پرورش باز پس داده شوند.

عسگری یادآور شد : همچنین مصوبه دیگری در مجلس در ارتباط با زمین های آموزشی داشتیم که بر اساس آن آموزش و پرورش می تواند کاربری این زمین ها را تبدیل به احسن کرده و از مسکونی به تجاری تغییر کاربری دهند تا درآمدزایی پایدار ایجاد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تعامل و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب بودجه این وزارتخانه به ویژه در حوزه نوسازی و بازسازی مدارس و بودجه های عمرانی قدردانی کرد و گفت : بودجه عمرانی این وزارتخانه برای سال 98 در مقایسه با امسال سه برابر افزایش پیدا کرده است.

عسکری در خصوص افزایش حقوق معلمان برای سال آینده نیز شرح داد : در این باره نیز همانند دیگر کارکنان دولت ، 400 هزار تومان به حقوق ثابت معلمان اضافه می شود که این مقدار با حفظ درصد افزایش حقوق به میزان 10 تا 20 درصد به صورت پلکانی خواهد بود.

به گفته وی افزایش حقوق معلمان از حمایت نسبی خوبی برخوردار است به نحوی که معلمانی که حقوق پائین می گیرند و در آغاز استخدام هستند حدود 45 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نمایندگان مجلس در خصوص معافیت مدارس از پرداخت قبوض برق، آب و گاز مدارس همکاری خوبی داشته اند، گفت: اگر برای مدرسه ای قبض صادر شود آموزش و پرورش می تواند شکایت کند.

عسکری در ادامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان را اولویت وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: در این باره 2 هزار میلیارد تومان در بند 9 بودجه در نظر گرفته و همچنین برای دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی از سهم بودجه کمیسیون آموزش و تحقیقات اعتبار قابل توجهی تخصیص داده شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به اولویت های کاری این وزارتخانه در سال 98 اشاره کرد و مستند سازی املاک و ایجاد الزامات اجرای متوازن سند تحول بنیادین، ارتقای مدیریت پاسخگو، علمی و کارآمد، افزایش کیفیت آموزشی و مدیریت مدرسه، مدرسه محوری، تلاش در جهت رسیدن به دولت الکترونیک را از جمله این برنامه ها مطرح کرد.

علمی *1883**1601**

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 233

به "آموزش و پرورش ستاد اقتصادی راه اندازی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش ستاد اقتصادی راه اندازی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید