ببینید مردم جهان شب عیدشان چی می خورند؟!

به گزارش مجله عکسها، رسم و رسوم غذایی کشورهای مختلف در سال نو

مردم کشورهای مختلف برای سال نو رسم و رسوم خاصی دارند که غذا و انواع شیرینی و خوراکی بخشی جدایی نشدنی از این رسم و رسوم هستند. هر کشور شروع سال نو را به سبک و سیاق خاصی جشن می گیرد. در این مطلب قصد داریم به کشورهای مختلف سفر کنیم و با رسم و رسوم غذایی کشورهای مختلف در سال نو آشنا شویم و ببینیم مردم هر کشور در جشن سال نو چه می خورند. در این سفر خوشمزه همراه خبرنگاران باشید.

ببینید مردم جهان شب عیدشان چی می خورند؟!

هلند: دونات سیب

مردم هلند سال نو را با خوردن شیرینی های مختلف شروع می نمایند. این شیرینی ها شبیه دونات سرخ شده هستند و داخلشان با سیب و کشمش پر می گردد. این شیرینی ها در انواع مختلف تهیه می شوند و با پودر قند تزئین می شوند.

ایرلند: نان کره ای

روز سال نو در کشور ایرلند به نام روز نان کره ای نیز معروفیت دارد! در این روز مردم ایرلند نان کره ای را پشت در منازل خود قرار می دهند و اعتقاد دارند که با این کار فقر و گرسنگی از آن ها دور می ماند و سالی پررونق و بابرکت خواهند داشت.

جنوب ایالات متحده: لوبیا چشم بلبلی

در نواحی جنوبی کشور آمریکا خوردن لوبیا شب بلبلی نشانه تواضع و فروتنی است و باعث شانس و خوشبختی در سال نو می گردد. آمریکایی ها این غذا را در کنار کلم کولارد، نوعی کلم سبز، می خورند تا برایشان خوش شانسی و پول به ارمغان بیاورد.

کره : سوپ کیک برنج

سال نو خورشیدی در کره در 28 ژانویه اتفاق می افتد. بیشتر مردم کره برای برگزاری جشن سال نو سوپی سنتی به نام سوپ کیک برنج یا tteokguk را می خورند. روی این سوپ معمولا تخم مرغ، جلبک دریایی و پیاز خرد شده می ریزند. کره ای ها اعتقاد دارند که خوردن این غذا در شب سال نو به معنای آماده شدن برای شروعی دوباره و سالی نو است.

ژاپن: سوبا (Soba)

سوبا (نودل گندم سیاه) یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی است. مردم ژاپن این غذای سنتی را در نیمه شب 21 دسامبر می خورند و این زمان را سوبای توشی کوشی (از این سال به سال بعد) می نامند. نودل در فرهنگ ژاپن نماد طول عمر و سلامتی است، بنابراین هرچه نودل هایی که برای شب سال نو تهیه می گردد درازتر باشند بهتر هستند!

آلمان : برلینر

آلمانی ها در شب سال نو پس از آنکه ساعت از دوازده شب گذشت و آتش بازی های جشن تمام شد با خوردن شیرینی ها و غذاهای سنتی مثل شروع سال نو را جشن می گیرند. یکی از شیرینی های سنتی آلمان که در سال نو خورده می گردد دونات آلمانی یا برلینر (Berliner) است. برلینر شبیه یک کلوچه یا دونات است که داخلش با مربا پر می گردد. آلمانی ها گاهی اوقات برای شوخی و سرکارگذاشتن همدیگر به جای مربا، داخل دونات ها خردل می ریزند.

استونی: هرچه بیشتر بهتر

در کشور استونی بعضی خانواده ها در سال نو هفت، نه یا 12 نوع غذای مختلف می خورند و اعتقاد دارند که با خوردن این تعداد غذا، قدرت و توانمندی آن ها در سال نو به همان اندازه افزایش پیدا خواهد نمود. بخشی از هر غذا برای ارواح گذشتگان کنار گذاشته می گردد. مردمان استونی اعتقاد دارند که روح درگذشتگان در سال نو در کنار آن ها حضور دارد.

آرژانتین: لوبیا

بله، لوبیا! غذای سنتی مردم آرژانتین در روز سال نو لوبیاست و اعتقاد دارند که خوردن لوبیا به آن ها یاری می نماید در سال نو کارشان را حفظ نمایند یا کاری بهتر پیدا نمایند. حالا اینکه لوبیا چه ارتباطی با موقعیت شغلی دارد پرسشی است که جوابی برای آن نداریم.

اسپانیا: انگور!

مردم اسپانیا سال نو را با خوردن 12 دانه انگور شروع می نمایند. در باور مردم اسپانیا، خوردن انگور پیروزیت در سال نو را تضمین خواهد نمود. 12 دانه انگور نماد 12 ماه سال است و هر دانه انگوری که خورده می گردد نویدبخش یک ماه خوب و پیروز خواهد بود.

سوئد و نروژ : پودینگ برنج

در کشورهای سوئد و نروژ این رسم وجود دارد که سال نو را با خوردن پودینگ برنج جشن می گیرند. افراد خانواده دور هم جمع می شوند و مراسم پودینگ خوری شروع می گردد. معمولا یک دانه بادام در پودینگ می اندازند و این بادام در ظرف هرکس که پیدا گردد در سال نو پیروزیت های زیادی کسب خواهد نمود.

یونان: نان سکه ای

در کشور یونان برای مراسم جشن سال نو نان شیرینی به نام واسیلوپیتا (vasilopita) می پزند و سکه ای داخلش قرار می دهند. یونانی ها اعتقاد دارند با خوردن این نان سکه ای سال پررونق و پیروزی خواهند داشت. سکه داخل نان سهم هرکس که بگردد در سال نو شانس همراه او خواهد بود.

ایران: سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو با ماهی سال نو از قدیم یکی از رسم و رسوم خوراکی ما ایرانی ها برای شروع سال نو بوده است. از قدیم رسم بر این بوده که در اولین روز سال نو سبزی پلو با ماهی خورده گردد. ماهی نماد جنب و جوش و زندگی، برنج نماد برکت و سبزی نیز نماد پرباری و سرسبزی بوده است. این باور وجود دارد که با خوردن این غذا در سال نو سالی نو و بابرکت در انتظار ما خواهد بود.

چین: ماهی درسته

مردم چین در هنگام سال نوی مخصوص چینی ها یک ماهی کامل را با سر و دم می خورند و اعتقاد دارند که خوردن ماهی درسته نماد خوشبختی، رفاه و فراوانی در سال نو است.

ایتالیا: عدس

در ایتالیا، در اولین روز سال غذایی تهیه شده از عدس می خورند. اعتقاد مردم ایتالیا این است که خوردن عدس برایشان رونق و پول به ارمغان خواهد آورد. علت این باور این است که عدس شبیه سکه است!

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2094

به "ببینید مردم جهان شب عیدشان چی می خورند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید مردم جهان شب عیدشان چی می خورند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید