آشنایی با آش دوغ ، غذای اصیل اردبیل Ash-e doogh

به گزارش مجله عکسها، در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با آش دوغ ، غذای اصیل اردبیل آشنا خواهیم کرد . در ادامه ممطلب همراه ما باشید.

آشنایی با آش دوغ ، غذای اصیل اردبیل Ash-e doogh

آش دوغ یکی از انواع آش های سنتی و قدیمی ایرانی است که مانند آش رشته و آش جو در میان ایرانیان از اهمیت زیادی برخوردار است. این آش خوشمزه را در شهرهای مختلف کشورمان با مواد و روش های متفاوتی طبخ می نمایند.آش دوغ را تقریبا در همه شهرهای ایرانی می توانید پیدا کنید البته شهرهایی هستند که آش دوغ شان معروف تر و شناخته شده تر است ، از این شهرها می توان به سرعین ، تبریز ، اردبیل ، شیراز ، ارومیه ، رشت ، مازندران و گردنه حیران اشاره نمود. یکی از غذاهای سنتی استان اردبیل که اتفاقا از جمله پرطرفدارترین غذاها برای سحر و افطار ماه مبارک رمضان هم محسوب می گردد آش دوغ اصیل اردبیل است.در اینجا قصد داریم طرز تهیه آش دوغ اردبیلی اصیل را به شما آموزش دهیم که بسیار خوش عطر و طعم است و با نزدیک شدن به فصل سرما، خوردن آن خالی از لطف نیست.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مواد لازم برای تهیه آش دوغ

  • دوغ: 2 لیتر
  • ماست: 2 لیتر
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • برنج: 1 پیمانه
  • نخود خام: 2/3 پیمانه
  • تره و گشنیز: 500 گرم
  • نمک وفلفل به مقدار لازم
  • سیر 2-3 حبه

مراحل تهیه آش

در ابتدا نخود را با مقدار کافی آب بپزید .

نکته مهم برای تهیه این آش این هست که سعی کنید تا دوغ و ماست در حین پخت نبرد به همین علت در ابتدا ماست را با همزن دستی بزنید تا کاملا باز و یکنواخت گردد سپس دوغ را به ماست اضافه نموده و دوباره با همزن دستی بزنید تا مخلوط یکنواخت گردد.

سپس تخم مرغ را داخل مخلوط ریخنه و دوباره با همزن دستی بزنید تا تخم مرغ کاملا حل گردد. تخم مرغ به نبریدن مایه در هنگام پخت یاری میکند.

مایه آش را روی حرارت زیاد بگذارید و برنجی که شسته اید را اضافه کنید و به صورت مداوم هم بزنید تا از بریدن ماست و دوغ جلوگیری کنید.باید به هم زدن مداوم ادامه بدهید تا مایه به جوش بیاید و آغاز به قل زدن کند.

در این مرحله سبزی که نه خیلی ریز و نه خیلی درشت خرد کردید را اضافه کنید و حرارت را کمتر کنید . دیگر احتیاجی نیست آش را مداوم هم بزنید فقط گاهی هم بزنید تا ته نگیرد.

وقتی سبزی آش پخت نخود پخته را اضافه کنید و به مقدار کافی نمک و فلفل سپس سیر رنده شده را نیز اضافه نموده و شعله گاز را کم کنید تا آش خیلی آرام بجوشد.

در صورتی که ترجیح دهید آش کوفته قل قلی داشته باشد میتوانید کوفته ها را با ترکیب گوشت چرخی و پیاز رنده شده و نمک آماده و سرخ کنید و در خاتمه با آش سرو کنید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 477

به "آشنایی با آش دوغ ، غذای اصیل اردبیل Ash-e doogh" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آش دوغ ، غذای اصیل اردبیل Ash-e doogh"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید