6 علامتی که احتیاج شما به CRM را نشان می دهد

به گزارش مجله عکسها، چه 10 نفر کارمند داشته باشید، چه 10000 نفر، اگر با مشکلاتی که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد، روبرو هستید، زمان آن فرا رسیده است که از راه چاره مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بهره ببرید تا بهتر بتوانید کسب و کار خود را به منظور رشد و سودآوری آینده مدیریت کنید.

6 علامتی که احتیاج شما به CRM را نشان می دهد

1. اگر از سندروم سردرگمی مسئولیت ها رنج می برید.

هیچ کس دقیقاً نمی داند چه کاری را در چه زمانی انجام دهد. بهترین فرصت ها و مشتریان شما دقیقاً کجا هستند؟ تیم فروش ممکن است رویه ها و فرایند ها را بداند، اما آنرا در یک فایل قدیمی در لپتاپش ذخیره نموده است.

2. آمار کسانی که از فعالیتهای بازاریابی شما خسته شده اند، افزایش یافته است.

افراد زیادی خود را از اشتراک ایمیل ها و خبرنامه های شما خارج می نمایند. شکایت ها نسبت به ایمیل ها و SMS های تکراری زیاد شده است. لیست کانتکت های شما بسیار آشفته است، و نمی توانید یک لیست طبقه بندی شده و به روز ایجاد کنید.

3. نمی دانید آخرین اقدامی که کانتکت های کلیدی شما انجام داده اند، چه بوده است.

آیا ایمیل پیگیری فرستاده شده است؟ آیا در طول 24 ساعت، تماسی گرفته شده است؟ آیا شکایت مشتری یا درخواست دیدار او آنالیز شده؟ شما مطمئن نیستید آخرین کسی که با مشتری در تماس بوده کیست؟ دلیل کاهش علاقه مشتریان چیست؟

4. شفافیت تصویرتان کم شده است.

کارهایی که تیم فروش انجام می دهند با کارهای تیم خدمات مشتریان تطابق ندارد. هردو باید از بازاریابی استفاده نمایند، اما نه به شیوه های مشابه. همه موافقند که هماهنگی این گروه ها و یک نگاه سیستماتیک، می تواند شرکت را به هدفش نزدیک کند.

5. از رفتن کارمندان کلیدی خود می ترسید.

حتی در دنیای پیشرفته امروز، خطر از دست دادن ارزشمند ترین اطلاعات و داده ها به دلیل ترک یکی از اشخاص کلیدی کسب و کار، بسیاری از سازمان ها را تهدید می نماید. اگرچه بسیاری از این داده های حیاتی در فایل های اکسل و ایمیل ها موجودند.

6. تیم شما به دنبال ابزار بهتری است.

حتی اگر شما یک برنامه رسمی برای ارتباط با مشتریان ندارید، می توانید از این راه چاره در بخش های مختلفی از شرکت و برای کارمندان خاصی بهره ببرید، تا با کارایی بالاتری بتوانند فرایند های کاری را انجام دهند و ارتباط مؤثرتری با مشتریان، شرکا، عمده و فروشان و کارکنان برقرار نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 815

به "6 علامتی که احتیاج شما به CRM را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علامتی که احتیاج شما به CRM را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید