گوشی تازه لینوکسی رقیب گوشی های اندرویدی

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، امروزه تقریباً همه گوشی های هوشمند موجود در بازار مجهز به یکی از سیستم عامل های اندروید یا آی او اس هستند. اما گوشی پرچمدار هنگ کنگی تازه شرکت پاین 64 محصولی متفاوت با سیستم عاملی خاص است.

گوشی تازه لینوکسی رقیب گوشی های اندرویدی

گوشی یادشده جایگزینی به جای گوشی پاین فون که در سال 2019 عرضه شد، محسوب نمی گردد و صرفاً با هدف استفاده کاربرانی فراوری شده که دوست دارند از پلتفرمی متفاوت به جای پلتفرم های متداول در دنیای گوشی های همراه استفاده نمایند.

در این گوشی از یکی از توزیع های لینوکس موسوم به منجارو استفاده شده که با توزیع های دیگر لینوکس مانند پیور، اوبونتو، لئون، سیلفیش و غیره رقابت می نماید.

گوشی منبع باز مذکور بیشتر به درد کاربرانی می خورد که دوست دارند تجاربی نو داشته باشند یا اقداماتی همانند هک گوشی ها را تجربه نمایند.

از جمله امکانات این گوشی می توان به پردازنده RK3399، دو پردازنده مرکزی ای 72 و ای 53، پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Mali T860، چهار گیگابایت LPDDR4 RAM و 128 گیگابایت حافظه eMMC اشاره نمود که با استفاده از کارت های میکرواس دی قابل افزایش است.

این گوشی دارای نمایشگر شش اینچی ال سی دی نشکن با دقت 1440 در 720 پیکسل، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اومنی ویژن، دوربین 13 مگاپیکسلی سونی با حسگر IMX258 و باتری 3000 میلی آمپری است. قابلیت شارژ بی سیم و حسگر اثر انگشت برای این گوشی 400 دلاری که دو هفته دیگر به بازار می آید پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2125

به "گوشی تازه لینوکسی رقیب گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تازه لینوکسی رقیب گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید