چگونه به تایلند سفر کنیم

به گزارش مجله عکسها، تایلند یکی از زیباترین و قشنگ ترین کشورهای جهان می باشد که به راحتی می توانید به این کشور زیبا سفر کنید و از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا لذت ببرید و از نزدیک با دیدنی های این کشور آشنا شوید. در ادامه با ما در مطلب آشنایی با تایلند در خصوص چگونه به تایلند سفر کنیم همراه باشید.

چگونه به تایلند سفر کنیم

کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و با برمه و لائوس از شمال و از جنوب با مالزی و خلیج تایلند همسایه است. پرجمعیت ترین شهر این کشور بانکوک است و نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است. مساحت این کشور 513120 کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 68863514 نفر بوده است. این کشور به وسیله مرزهای آبی ,از جنوب شرقی با ویتنام در خلیج تایلند و از جنوب غربی با اندونزی و هند در دریای آندمان هم مرز است. در تور تایلند همراه ما باشید.

مختصری از تاریخ تایلند

تاریخ تایلند، بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. در طی قرون متمادی، مهاجران زیادی به این کشور وارد شده اند که بیشتر آنها از جنوب چین بوده اند. تا اوایل قرن دوازدهم، بیشتر منطقه در سلطه ی خِمِرها(Khmer)، بود که شامل شهر معروف انگکور(Angkor) در کامبوج و مناطق وسیعی در اطراف آن بود. در اوایل قرن دوازدهم، تایلندی ها شهرهای کوچکی نظیر لانا(Lanna) و فایائو(Phayao) در شمال و شهر معروف ساخوتای را بنا نهادند. با توجه به روابط خوبی که این کشور با کشورهای اروپایی و آمریکایی برقرار نموده توانسته این روزها به عنوان یکی از مراکز تجاری عمده در دنیا تبدیل گردد.

اطلاعات کلی کشور تایلند

زبان رسمی:تایلندی
واحد پول رسمی:بات تایلند
نوع برق شهری:220 ولت - 50 هرتز
پیش شماره تایلند:66+
اختلاف ساعت با تهران:3:30+
شماره های ضروری:شماره پلیس: 191شماره آتش نشانی: 199

شماره پلیس گردشگری: 1155

رزرو اتوبوس گردشگری: 1188

شماره پلیس دریایی: 883 211 76(0) 66+

شماره بیمارستان بین المللی پوکت: 400 249 76 66+

فرودگاه های کشور تایلند:بانکوک: فرودگاه بین المللی دن موئنگپاتایا: پاتایا Airpark

پوکت: فرودگاه بین المللی پوکت

با توجه به این که کشور تایلند صنعت گردشگری را گزینه ای برای رشد مالی خود انتخاب نموده که البته پیروز هم بوده اما در بعضی موارد سبب شده تا مشکلاتی متعددی برای این کشور به وجود بیاید و آن هم امنیت کشور است که کمی دچار چالش شده است. حتما در این کشور از اموال خودتان به شدت مراقبت کنید و همینطور توجه ویژه ای به محلی که می خواهید غذا میل کنید داشته باشید.

نکته دیگری که باید در سفر به تایلند حتما به آن توجه ویژه داشته باشید در خصوص استفاده تاکسی است، در این شهر تاکسی ها رسم بر این دارند تا توریست ها را به مقاصدی دور ببرند تا کرایه بیشتری بگیرند بنابراین قبل از اینکه سوار تاکسی شوید مقصد و مبلغ را با راننده طی کنید. علاوه بر تاکسی هنگام سوار شدن به اتوبوس و همینطور مراکز شلوغ توجه ویژه ای به وسایل و جیبتان داشته باشید.

آب و هوای کشور تایلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور تایلند و نزدیکی آن به دریا بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. از اوسط بهمن تا اواسط بهمن تا اواسط خرداد میانگین دما در این کشور 34 درجه سانتی گراد است و به عبارتی فصل گرم و خشک این کشور به شمار می رود. فصل بارانی این کشور از خرداد تا آبان شروع می گردد و میانگین دمان به 29 درجه سانتی گراد می رسد و سردترین فصل تایلند هم از اواسط آبان شروع می گردد و تا اواسط بهمن ادامه دارد لازم به ذکر است که در این مدت دمای هوا در این کشور به زیر 20 درجه سانتی گراد می رسد.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28 درجه سانتیگراد و شب ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما شروع می گردد که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می گردد.

منبع: ای تایلند
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 237

به "چگونه به تایلند سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به تایلند سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید