پیکره انسانی نمای باباداوود عنبران در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت می رسد

به گزارش مجله عکسها، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین از تشکیل پرونده ثبت ملی پیکره انسانی نمای باباداوود عنبران اطلاع داد.

پیکره انسانی نمای باباداوود عنبران در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت می رسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، منوچهر نورزاده با اعلام این خبر توضیح داد: این پیکره سنگی از عوارض بدیع جغرافیایی طبیعی در 13 کیلومتری منطقه عنبران شهرستان نمین واقع شده است.

او اضافه نمود: براساس قوانین، آثار طبیعی که بتواند به ثبت ملی برسد باید مولفه های خاصی داشته باشد که مطالعات اولیه نشان می دهد، این مولفه ها در پیکره انسانی نمای بابا داوود عنبران وجود دارد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین توضیح داد:این صخره سنگی انسانی شکل با چشم انداز بدیع جغرافیایی و بی نظیر طبیعی که طبق گفته کارشناسان این حوزه از پدیده های نادر زمین شناسی با قدمت مربوط به دوران کرتاسه در محدوده زمانی حدود چهار میلیون سال پیش است یکی از جاذبه های منحصر به فرد استان اردبیل محسوب می گردد.

نورزاده متذکر شد: ساختار فیزیولوژی طبیعی موجب شده که این موهبت الهی به عنوان یکی از مناطق زیبای گردشگری شناخته گردد و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد مطالعات ثبت ملی آن شروع شده است.

او ابراز امیدواری کرد با حمایت و همکاری دستگاهای اجرایی امکان ثبت این اثر ارزشمند فراهم شده و زمینه توسعه گردشگری و افزایش بهره وری در جذب توریسم فراهم گردد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین توضیح داد: با ثبت این اثر و معرفی به جهان انتظار می رود این اثر به یکی از مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 350

به "پیکره انسانی نمای باباداوود عنبران در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکره انسانی نمای باباداوود عنبران در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید