مقاله: 10 فیلم موج نوی سینمای هند که باید ببینید

به گزارش مجله عکسها، پیکو در این لیست قرار می گیرد زیرا فیلمی است برخلاف آن چه از سینمای هند انتظار دارید. فیلمی بدون هیچ اکشن، بدون هیچ موسیقی همراه با پایکوبی و بدون هیچ نقش منفی و مثبتی. پیکو یک فیلم کاملا متفاوت است با آن چه از سینمای هند در سر می پرورانید. روابط عاشقانه، درگیری های روزمره، تضاد سنت و مدرنیته، شکاف بین نسلی، همه و همه به وسیله لنز دوربین و در زیر متن یک فیلمنامه بی نقص به شما نشان داده می شود و بازی های کامل آمیتاب پاچان، مرحوم عرفان خان و دیپیکا پادوکون هیچ جای نقصی در فیلم باقی نمی گذارد. پیکو در اوج سادگی بهترین فیلمی است که می تواند تفاوت عمیق بالیوود جدید را با آن چه بوده است به مخاطب اثبات کند.

مقاله: 10 فیلم موج نوی سینمای هند که باید ببینید

پی کی جسور بودن و حرف های تابو شکنانه زدن پد من و پایکوبی و آواز و نقاط اوج احساسی بالیوودگونه سه احمق را با هم دارد. داستان درگیرنماینده است و شخصیت ها همذات پنداری مخاطب را با خود همراه می نمایند. به خصوص از آن جایی که تیغ شمشیر فیلم به سوی مذهب های دروغین گرفته شده است با پدیده ای آشنا در سطح بین المللی طرف خواهیم شد.

چند عنصر در فیلم های موج نو هند به چشم می خورد که آن ها را از آن چه بالیوود پیش از این بود متمایز می نماید.

آن چه در موج نوی هند رشد یافتنش به چشم می خورد زیرمتن است. اسم من خان است درامی است عاشقانه و پرتره ای روانشناختانه از شخصی مبتلا به آسپرگر که تبدیل به فریادی اجتماعی می شود و حقوقی بنیادین را از سیاست و اجتماع های دنیا اول نسبت به سایر نژادها طلب می نماید. زوج شاهرخ خان و کاجول طی سال ها همکاری شیمی ای بین خودشان به وجود آورده اند که ارتباط شان در فیلم ذره ای برای بیننده غریب نیست. اسم من خان است نماینده حرکت پیشروی بالیوود به سمت هالیوود است. پرداخت های عمیق به لایه لایه های روابط و شخصیت ها در متن و نحوه نگاه کارگردان به وسیله دوربین به آن ها در اسم من خان است بدیع و چشم گیر است.

منبع مقاله: 10 فیلم موج نوی سینمای هند که باید ببینید

انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1931

به "مقاله: 10 فیلم موج نوی سینمای هند که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 10 فیلم موج نوی سینمای هند که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید