معرفی بهترین رستوران های گیاهی تفلیس

به گزارش مجله عکسها، رستوران های گیاهی تفلیس

تا چند سال قبل گیاهخوارانی که به تفلیس سفر می کردند برای پیدا کردن یک وعده غذای گیاهی و خوشمزه دچار مشکل می شدند. اما در سال های اخیر و با توجه به افزایش ورود جهانگرد ها به این شهر و کشور، در سرتاسر تفلیس رستوران های گیاهی و مخصوص گیاهخواران افتتاح شده است که خوشمزه ترین غذاها را به شیوه ای کاملا گیاهی تهیه و سرو می نمایند. در این مطلب می خواهیم بهترین رستوران های گیاهی تفلیس را به شما معرفی کنیم که در بین مردم محلی و همین طور جهانگرد ها شهرت و محبوبیت زیادی پیدا نموده اند. اگر گیاهخوار هستید یا دوست دارید غذایی گیاهی میل کنید مطالعه این مطلب می تواند برایتان بسیار مفید و کاربردی باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی بهترین رستوران های گیاهی تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

رستوران هورما | Hurma

رستوران هورما یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس است که به ویژه برای گیاهخوارانی که بودجه چندانی ندارند مناسب است. هورما 6 نوع غذای گیاهی متنوع به مشتریان ارائه می نماید که می توانید از بین آن ها به سلیقه خود انتخاب کنید. علاوه بر این، انواع نوشیدنی و اسموتی با اسفناج، سیب و زنجبیل، کدو و سیب، پرتقال و دارچین و … هم در منوی این رستوران وجود دارد. قیمت غذاها و نوشیدنی ها در این رستوران زیاد بالا نیست و همین موضوع باعث اقبال گسترده مسافران و جهانگرد ها شده است.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب
  • آدرس رستوران: n21 Petre Melikishvili St, Dzveli Tbilisi Tbilisi, Georgia

کافه گیاهی کیوی | Kiwi Vegan Café

کافه کیوی با اسم بامزه ای که دارد رستورانی ویژه گیاهخواران است و در بین مردم محلی محبوبیت و شهرت بسیار زیادی پیدا نموده است. فضا و جو صمیمی و محبت آمیز این رستوران یکی دیگر از عوامل محبوبیت این رستوران است، به طوری که آن را به یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس تبدیل نموده است. در این رستوران می توانید انواع غذاهایی که با پنیر توفو آماده می گردد مثل کاری، بوریتو، سوپ و ساندویچ را سفارش بدهید و از طعم خوشمزه آن ها لذت ببرید. علاوه بر این، می توانید ساندویچ بادمجان کبابی، چیزبرگر گیاهی با سیب زمینی سرخ نموده، حوموس و فلافل را هم به عنوان غذایی گیاهی و خوشمزه سفارش بدهید و نوش جان کنید. قیمت غذاهای این رستوران هم زیاد بالا نیست و با بودجه کم هم می توانید حسابی دلی از عزا در بیاورید و شکم چرانی کنید.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 10:30 شب
  • آدرس: n6 Ivane Machabeli St, Dzveli Tbilisi Tbilisi, 105, Georgia

رستوران ساکلی 11 | Sakhli 11

رستوران ساکلی 11 موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و در مرکز شهر قرار گرفته است. این رستوران با ارائه غذاهای خانگی و خوشمزه، فضای دلنشین و صمیمی و موسیقی گرجی سنتی توانسته به یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس تبدیل گردد. غذاهای خوشمزه این رستوران به شیوه ای بسیار زیبا و هنرمندانه تزیین و سرو می شوند که این موضوع بر محبوبیت و شهرت آن اضافه نموده است. جالب است بدانید که ساکلی در زبان گرجی به معنای خانه است و وقتی وارد این رستوران می شوید کاملا متوجه دلیل نامگذاری آن خواهید شد.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 11:45 دقیقه شب
  • آدرس: Galaktion Tabidze Street #11, Dzveli Tbilisi Tbilisi, 105, Georgia

کافه لیلا | Café Leila

کافه لیلا یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس است که با ارائه غذاهای گیاهی و ویژه گیاهخواران شهرت زیادی در سرتاسر شهر پیدا نموده است. سبک معماری و دکوراسیون داخلی زیبا و تماشایی، کارکنان و گارسون های با توجه و مهربان و صد البته طیف متنوعی از غذاهای خوشمزه و لذیذ گیاهی در این رستوران انتظار شما را می کشند. یکی از محبوب ترین و مشهورترین غذاهای این رستوران، غذایی به نام گوبی است که در واقع یک سینی غذا متشکل از غذاهای مختلف گرجی، نان و پنیر است. علاوه بر این، انواع سالاد، سوپ و غذاهای متنوع دیگر هم از جمله انتخاب های شما در یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس هستند.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 12 ظهر تا نیمه شب
  • آدرس: n18 Ioane Shavteli Street, Dzveli Tbilisi Tbilisi, Tbilisi, Georgia

کافه رستوران روستاولی | Rustaveli Café & Restaurant

حماسه شهسوار ببرینه پوش یا پلنگینه پوش یکی از حماسه های مشهور گرجی است که توسط شوتا روستاولی نوشته شده و صندلی بسیار خاصی در فرهنگ و ادبیات این کشور دارد. کافه رستوران روستاولی هم با الهام از داستان های این حماسه مشهورراه اندازی شده و هر کدام از موارد منوی رستوران به یکی از اشعار یا عبارات این حماسه اشاره دارد. فضای صمیمی و دوست داشتنی و غذاهای گیاهی خوشمزه این کافه را به یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس تبدیل نموده است. کافه رستوران روستاولی در میدان آزادی قرار گرفته و موقعیت مکانی فوق العاده آن باعث شده تا این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کند.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 7:30 صبح تا 11:30 شب
  • آدرس: n4 Freedom Square, Tbilisi, Georgia

رستوران سالوبی بیا | Salobie bia

یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس رستورانی به نام سالوبی بیا است که عمدتا بر یکی از غذاهای خوشمزه گرجی به نام لوبیو تمرکز دارد. جالب است بدانید که لوبیو به معنای لوبیاست و این غذا هم از ترکیب لوبیا سیاه و سبزیجات و مواد دیگر تهیه می گردد و ظاهری شبیه به سوپ غلیظ دارد. در رستوران های تفلیس سوپ لوبیو معمولا همراه با نان ذرت سنتی گرجی به نام مچادی سرو می گردد. علاوه بر این، انواع غذاهای خوشمزه گیاهی و غیرگیاهی هم در این رستوران سرو می گردد که می توانید بنا به دلخواه سفارش بدهید .

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 11 شب
  • آدرس: n14 Ivane Machabeli St, Tbilisi, Georgia

هوموس بار | Humusbar

حمص یا هوموس یکی از غذاهای معروف مدیترانه است که با نخود، ارده و … تهیه می گردد و بسیار محبوب و پرهوادار است. رستوران هوموس بار همان طور که از نامش معین است در سرو و ارائه انواع هوموس با تزیینات مختلف تخصص دارد. البته برای کسانی که خیلی هوادار هوموس نیستند هم گزینه ها و انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد که همگی گیاهی و خوشمزه هستند. غذاهایی مثل فلافل، انواع غذا با بادمجان و گل کلم و سالادهای متنوع و خوشمزه این رستوران را به یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس تبدیل نموده اند.

  • ساعات کار: دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 12 ظهر تا 10:30 شب
  • آدرس: n2-3 Merab Kostava Street, Dzveli Tbilisi Tbilisi, Georgia

رستوران بینا ان 37 | Bina N37

واژه بینا در زبان گرجی به معنای آپارتمان است و رستوران بینا ان 37 هم در واقع یک واحد آپارتمانی مسکونی بوده که به رستوران تبدیل شده است. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه گیاهی در محیطی صمیمی و محبت آمیز ارائه می گردد و در مدت نه چندان زیادی که از افتتاحش می گذرد توانسته بین مردم محلی و همین طور جهانگرد ها محبوبیت زیادی پیدا کند. در این رستوران که یکی از بهترین رستوران های گیاهی تفلیس است می توانید خوشمزه ترین غذاهای خانگی گرجی را همراه با نوشیدنی های دلچسب و گوارا سفارش بدهید.

  • ساعات کار: همه روزه از ساعت 1 ظهر تا 11 شب
  • آدرس: n160 Sofrom Mgaloblishvili str N5-a, Vake-Saburtalo Tbilisi, Georgia

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 947

به "معرفی بهترین رستوران های گیاهی تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین رستوران های گیاهی تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید