شیائومی ردمی K50 گیمینگ شاید با چیپست Dimensity 9000 معرفی گردد

به گزارش مجله عکسها، چند روز قبل مدیاتک از چیپست پرچم دار Dimensity 9000 رونمایی کرد که بر مبنای لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده و رقیب قدری برای چیپست های پرچم دار کوالکام و سامسونگ محسوب می گردد. این تراشه در بنچمارک AnTuTu توانسته رکورد امتیاز 1 میلیون را پشت سر بگذارد که این عدد از توان شگفت انگیز Dimensity 9000 خبر می دهد.

شیائومی ردمی K50 گیمینگ شاید با چیپست Dimensity 9000 معرفی گردد

Cortex-X2 هسته اصلی این تراشه است که سرعت 3.05 گیگاهرتز را ارائه می نماید. در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 تعبیه شده که سرعت آن ها روی 2.85 گیگاهرتز تنظیم شده است. در نهایت اما می رسیم به 4 هسته کم مصرف از نوع Cortex-A510 که روی فرکانس 1.8 گیگاهرتز تنظیم شده اند. پردازشگر گرافیکی هم که در این تراشه فعالیت می نماید، یک پردازنده 10 هسته ای تحت عنوان Mali-G710 است که متأسفانه نمی دانیم دقیقا تا چه میزان از نسل قبلی خود سریع تر و قدرتمندتر است.

ساعاتی قبل یکی از مشهورترین افشاگران چینی که با نام کاربری DigitalChatStation در شبکه اجتماعی Weibo حضور دارد، بیان کرد که نوترین گوشی گیمینگ شیائومی موسوم به ردمی K50 Gaming Enhanced Edition همراه با این چیپست نو مدیاتک راهی بازار خواهد شد. گفته می گردد این گوشی از نمایشگر حفره دار مبتنی بر رفرش ریت بالا و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال بهره می برد.

از دیگر ویژگی های انتظاری می توانیم به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی اشاره کنیم که در یک ماژول مستطیل شکل تعبیه شده است. انرژی آن هم از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که خیال گیمرها را بابت این موضوع راحت می نماید. همان طور که احتمالا می دانید گوشی های گیمینگ به علت داشتن چیپست قدرتمند، نمایشگر بزرگ با رفرش ریت بالا، امکانات نرم افزاری پیشرفته و البته اجرای بازی های سنگین، انرژی قابل توجهی را مصرف می نمایند و به همین دلیل بزرگ بودن باتری و سرعت شارژ بالا اهمیت زیادی برای این گوشی ها دارد.

بعلاوه تمام گوشی های گیمینگ از سیستم های خنک نماینده ویژه بهره می برند و طبق گزارش ها، ردمی K50 گیمینگ هم از این قاعده مستثنا نیست. گفته می گردد شیائومی بدنه این گوشی را طوری طراحی نموده تا این سیستم های خنک نماینده بهتر کار خود را انجام بدهند. هنوز در رابطه با تاریخ عرضه این گوشی گزارش موثقی منتشر نشده ولی با توجه به تاریخ عرضه سری ردمی K40، احتمالا در سه ماهه نخست 2022 شاهد عرضه سری ردمی K50 خواهیم بود و مدتی بعد هم احتمالا ردمی K50 گیمینگ از راه می رسد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2011

به "شیائومی ردمی K50 گیمینگ شاید با چیپست Dimensity 9000 معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی ردمی K50 گیمینگ شاید با چیپست Dimensity 9000 معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید