شورای امنیت خواستار اجرای کامل توافق آتش بس در لیبی شد

به گزارش مجله عکسها، شورای امنیت سازمان ملل خواستار اجرای کامل توافق آتش بس از سوی طرف های درگیر در لیبی و آمادگی دولت جدید این کشور برای برگزاری انتخابات سالم در 24 دسامبر سال جاری میلادی شد.

شورای امنیت خواستار اجرای کامل توافق آتش بس در لیبی شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای از رای اعتماد مجلس لیبی به دولت جدید وحدت ملی لیبی به ریاست عبدالحمید دیبیه استقبال کرد.

در این بیانیه از همه طرف های درگیر در لیبی خواسته شده تا توافق آتش بس در لیبی را به طور کامل اجرا کنند و دولت جدید این کشور خود را برای برگزاری انتخابات سالم در 24 دسامبر سال جاری میلادی آماده کند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین بر ضرورت برنامه ریزی برای خلع سلاح گروه های مسلح در لیبی و ادغام آنها تأکید کرد.

اروپا و آمریکا نیز با استقبال از رای اعتماد مجلس لیبی به دولت وحدت ملی این کشور خواستار اخرج تمام مزدوران بیگانه از لیبی شدند.

کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و آمریکا با استقبال از رای کنندگان لیبی به دولت وحدت ملی این کشور اعلام کردند که بایستی تمام مزدوران و نیروهای بیگانه از سراسر لیبی اخراج شوند.

در بیانیه مشترک کشورهای مزبور آمده است: مهم ترین ماموریت دولت وحدت ملی لیبی برگزاری انتخابات شفاف مجلسی و ریاست جمهوری در 24 دسامبر 2021 است تا از این طریق قدرت به رهبران منتخب مردم لیبی منتقل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1624

به "شورای امنیت خواستار اجرای کامل توافق آتش بس در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت خواستار اجرای کامل توافق آتش بس در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید