شهر زیبا و رویایی لیون ، فرانسه Lyon

به گزارش مجله عکسها، شهر لیون فرانسه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اروپا یکی از جاذبه های بسیار زیبای کشور زیبا و رویایی فرانسه یعنی شهر لیون را به شما معرفی خواهیم کرد. لیون یکی از شهرهای بسیار زیبا و رویایی این کشور محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

شهر زیبا و رویایی لیون ، فرانسه Lyon

شهر لیون به فرانسوی Lyon یکی از شهرهای بسیار زیبای فرانسه در خاور مرکزی این کشور می باشد. لیوان بعد از پاریس و مارسی بزرگترین شهر فرانسه محسوب می گردد. این شهر بعلاوه یک مرکز بزرگ مالی نیز می باشد که در میان پاریس و مارسی قرار گرفته است و به عنوان مرکز فرانسه در خوش گذرانی مشهور است.

لیون، سومین شهر بزرگ کشور فرانسه است که در شرق این کشور قرار گرفته است. این شهر به وسیله دو رود بزرگ یعنی رون و سون و بعلاوه تپه های La Croix-Rousse و Fourvière به دو ناحیه متفاوت تقسیم شده است.

جاذبه های گردشگری به ثبت رسیده در یونسکو و بعلاوه مراکز تفریحی در این شهر به مقدار ای مجذوب کننده است که هر گردشگری دوست دارد حداقل یکبار هم شده به آن سفر کند. اما پیش از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

موقعیت جغرافیایی لیون

شهر لیون در فرانسه از نظر جغرافیایی در خاور مرکزی فرانسه قرار گرفته است. این شهر، سومین شهر بزرگ فرانسه، بعد از پاریس و مارسی، محسوب می گردد. مساحت شهر لیون در کشور فرانسه نیز 48.87 کیلومترمربع بوده و طی آمار سرشماری که در سال 2014، اجرا شده نیز حدود 506,615 نفر در این شهر زندگی می کردند.

مختصری از تاریخ شهر لیون

لیون سالهای پیش از میلاد مسیح برای اسکان تعدادی از مهاجران رومی که از شهر وین بیرون رانده شده بودند احداث شد. این شهر که در آن موقع لوگوندوم (Lugdunum) نام داشت بر روی تپه فورویر (Fourvière) در سرزمین گل، اروپای غربی امروزی، ساخته شد و در طی سه قرن به مهم ترین مرکز امپراتوری روم در منطقه تبدیل شد. به تدریج محدوده شهر به پایین تپه و حاشیه رود سُن توسعه یافت و جمعیت آن به حدود صد هزار نفر رسید. شهر لیون اکنون شهری پیشرفته، تجاری و گردشگری است و نقش مهمی در اقتصاد فرانسه دارد.

اطلاعات کلی شهر لیون

زبان رسمی: فرانسوی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: 220 ولت/ 50 هرتز

کد کشور: 33+

پیش شماره شهری: 04

شماره های اضطراری:

  • پلیس: 17
  • آمبولانس و آتش نشانی: 18
  • شماره اضطراری برای تماس: 112

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

فرودگاه: فرودگاه بین المللی لیون-سنت اگزوپری

آب و هوای لیون

شهر لیون، بر اساس شرایط جغرافیایی که دارد، دارای آب و هوای اقیانوسی و مدیترانه ای است. از همین رو هوایی گرم تر از سایر شهرهای کشور فرانسه دارد. مقدار بارش باران هم در سال حدود 832 میلی متر است. در صورتی که می خواهید به این شهر سفر کنید، برترین زمان فصل بهار و اوایل فصل پاییز است. این شهر تابستان های گرم و خشک و زمستان های سردی دارد. البته در فصل بهار هم احتمال بارش های ناگهانی در این شهر وجود دارد، پس نباید فراموش کنید که لباس مناسب همراهتان داشته باشید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2436

به "شهر زیبا و رویایی لیون ، فرانسه Lyon" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر زیبا و رویایی لیون ، فرانسه Lyon"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید