روابط متقابل چین و دنیا برای شکوفایی مالی

به گزارش مجله عکسها، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین شامگاه روز سه شنبه 10 نوامبر در بیستمین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به صورت آنلاین برگزار گردید، شرکت و سخنرانی ایراد کرد.

روابط متقابل چین و دنیا برای شکوفایی مالی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ در سخنان خود تاکید نمود، بشر در دهکده دنیای زندگی میکند. منافع کشورها به یکدیگر ارتباط دارد و سرنوشت ما نیز به هم گره خورده است. آرزوی مردم کشورهای دنیا برای زندگی بهتر شدیدتر و گرایش دنیای به صلح، توسعه، همکاری و برد - برد غیرقابل جلوگیریست. تاریخ تایید نموده است که حسن همجواری جای دشمنی بین همسایگان و همکاری با منافع متقابل جای بازی مجموع صفر را میگیرد و چندجانبه گرایی بر یکجانبه گرایی غلبه خواهد نمود. وی اشاره نمود، سازمان همکاری شانگهای باید برای پیشبرد ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک کوشش کند.

رهبر چین اظهار کرد: در شرایط فعلی، سازمان همکاری شانگهای باید با شکوفا کردن روحیه شانگهای، تعمیق همبستگی و همکاری، سهم بیشتری برای ثبات و توسعه کشورهای منطقه ایفا نماید و کارهای بیشتری برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک انجام دهد. وی گفت: باید با تقویت مشارکت در امور پیشگیری و مهار همه گیری، حمایت از کوششهای یکدیگر در مقابله با ویروس کرونا، همکاری و مبادلات در نظارت بر شرایط شیوع، تحقیقات علمی و فنی و پیشگیری و درمان بیماریها را تقویت کنیم. چین پیشنهاد میدهد مراکز مهار بیماری در کشورهای سازمان خط تماس ایجاد نمایند و چین احتیاجهای کشورهای عضو را به واکسن کرونا مد نظر قرار میدهد.

شی جین پینگ تاکید نمود، ما باید قاطعانه از کشورهای عضو برای پیشبرد فرایند سیاسی داخلی خود بر اساس قانون حمایت کنیم و قاطعانه از آنها برای دفاع از امنیت سیاسی و ثبات اجتماعی پشتیبانی و در عین حال قاطعانه با دخالت هر نیروی خارجی به هر بهانه ای در امور داخلی کشورهای عضو مخالفت کنیم.

رهبر چین در سخنان خود خاطرنشان کرد، توسعه واقعی توسعه همه، توسعه خوب و توسعه پایدار است. ما باید با اصرار بر آرمان توسعه توأم با نوآوری، هماهنگی سبز، گشایش و بهره برداری مشترک، گسترش فضای همکاری عملی، به احیای مالی و بهبود زندگی مردم یاری کنیم.

رییس جمهور چین خاطر نشان کرد، بین تمدنها خوب و بد وجود ندارد، تنها، تفاوت و ویژگی وجود دارد. باید ضمن یاری به آموزش و هم آموزی بین تمدنها، افزایش حسن همجواری و دوستی بین کشورها، پایه افکار عمومی برای توسعه سازمان همکاری شانگهای در راستای تحقق توسعه دراز مدت را تحکیم کنیم.ما باید با اقدامات عملی ضمن اجرای چندجانبه گرایی و بهبود مدیریت دنیا، از نظم و ترتیب بین المللی دفاع کنیم. باید با اصرار بر اصول مشورت مشترک، ایجاد مشترک و بهره برداری مشترک، بر حل امور دنیای به وسیله مشورت کشورها، مشارکت در برقراری نظام مدیریت دنیای، بهره مند شدن مردم کشورهای دنیا از نتایج توسعه حمایت کنیم.

رهبر چین اضافه نمود، توسعه چین بدون دنیا ناممکن است و شکوفایی دنیا نیز به چین احتیاج دارد. چین در حال تسریع شکلگیری الگوی جدید توسعه با موضوع چرخه داخلی و یاری دو چرخه داخلی و بین المللی به یکدیگر و ایجاد نظام جدید توسعه باز در سطح بالاتر است. چین به طور تزلزل ناپذیر بر راهبرد باز منافع متقابل و برد - برد اصرار نموده و با جلب نیروهای توسعه از سراسر دنیا، کوشش میکنیم توسعه چین برای دنیا سودمندتر باشد. ما از طرفهای مختلف استقبال میکنیم فرصتهای جدید ناشی از توسعه چین را به خوبی مورد استفاده قرار دهند و همکاری با چین را فعالانه تعمیق نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1404

به "روابط متقابل چین و دنیا برای شکوفایی مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط متقابل چین و دنیا برای شکوفایی مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید