دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار می شود

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، بهروز آستانه پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه این کنگره به دنبال اولین سری آن که در سال 90 اجرا شد، برگزار می شود، گفت: با توجه به رشد روز افزون علمی و نشریات پزشکی کشور و پیشتاز بودن کشور ما در زمینه نشریات پزشکی در منطقه، نیاز به آموزش سردبیران علوم پزشکی کشور در مورد مسائل مرتبط با اخلاق احساس می شد.

دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار می شود

وی با عنوان اینکه بهره مندی سردبیران نشریات پزشکی منطقه نیز از این آموزش ها نیاز می شد، گفت: این کنگره با همکاری کمیته بین المللی نشر وزارت بهداشت برگزار می شود.

دبیر دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر اضافه نمود: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مسئول کمیته کشوری اخلاق نشر در این کنگره حضور دارند.

آستانه با اشاره به اینکه این کنگره پنج شنبه و جمعه 13 و 14 آذر در مجتمع ولایت برگزار می شود، گفت: حدود 200 نفر از سردبیران نشریات پزشکی داخل و خارج از کشور در کنگره حضور می یابند که سردبیر نشریه های لنست و بریتیش مدیکال جورنال و نائب رئیس کمیته بین المللی اخلاق نشر از این جمله هستند.

وی ادامه داد: بیش از 60 مقاله به کنگره ارسال شده که از بین آن ها حدود 20 مورد برای مطرح شدن در کنگره انتخاب شده اند.

دبیر دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر با بیان اینکه حدود 350 ژورنال پزشکی تایید شده از سوی کمیسیون نشریات وزارت خانه بهداشت در کشور وجود دارد، ابراز داشت: 24 نشریه بین المللی پزشکی در فارس فعالیت دارند که اکثریت آن ها از ابتدا پی انتشار به زبان انگلیسی بوده اند.

آستانه با عنوان اینکه شیراز همواره در زمینه ژورنالیسم پزشکی در کل کشور و منطقه پیشتاز بوده است، گفت: رشته ژورنالیسم پزشکی از جمله رشته هایی است که تنها در سه دانشگاه جهان تدریس می شود که یکی از آن ها دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

وی مطرح نمود: در نخستین دور کنگره سعی کردیم مباحث کلی مربوط به اخلاق نشر مانند مسائل و مسائل نویسنده ها، سرقت ادبی، جعل داده ها، دست کاری داده ها، چاپ تکراری و... را مطرح کنیم اما امسال سعی کرده ایم با توجه به نیاز کشور عمدتا روی دو مبحث خاص تاکید بیشتری داشته باشیم.

دبیر دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر ادامه داد: شرایط مولفین و ایده جدید اپن اکسس که در حیطه نشر مطرح شده است از این جمله اند.

آستانه گفت: کانادا، انگلستان، نروژ و چندی از کشورهای منطقه از جمله سوریه، پاکستان، بحرین و... از جمله کشورهایی هستند که در کنگره حضور می یابند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 479

به "دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کنگره بین المللی اخلاق نشر در شیراز برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید