در نزدیکی تهران، شاهد روستای ارواح سنگی باشید!

به گزارش مجله عکسها، روستای ارواح سنگی

ارواح سنگی روستایی بالاتر از ورد آورد تهران واقع شده است. این روستا در منطقه 22 و بخشی از کن سولقان تهران محسوب می گردد. روستای ارواح سنگی در واقع وردیج نام دارد که به خاطر سنگ های عجیبی که در بخشی از منطقه وجود دارند با این نام معروفیت یافته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا شما را با روستای ارواح سنگی یا همان روستای وردیج و روستای واریش آشنا شوید.

در نزدیکی تهران، شاهد روستای ارواح سنگی باشید!

روستای ارواح سنگی وردیج

در منطقه 22 شهر تهران، بالاتر از ورد آورد تهران، جاده ای زیبا و پر پیچ و خم وجود دارد که انتهای آن به روستای وردیج ختم می گردد. بعد از روستای وردیج، روستای دیگری با نام واریش وجود دارد. روستای وردیج با نام های دیگری نیز خوانده می گردد. نام دیگر روستای وردیج، روستای ارواح سنگی و روستای آدمک جیان است. وردیج بزرگ ترین روستا در منطقه شمال غرب تهران محسوب می گردد. راستا رسیدن به روستای ارواح سنگی در امتداد رودخانه ای است که در دره کن جاری می باشد.

آب و هوای روستای ارواح سنگی وردیج

روستای ارواح سنگی وردیج در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است و به همین دلیل مقصد مناسبی برای سفرهای یک روزه تابستانی محسوب می گردد. در فصل های گرم سال روستای وردیج آب و هوای خنک و مطبوعی دارد. اما در فصل زمستان سرمای هوا به قدری شدت می گیرد که موجب خارج شدن ساکنان از آن منطقه می گردد.

جاذبه های گردشگری روستای ارواح سنگی وردیج

چشمه های متعدد از قبیل چشمه شاه و چشمه پااورزا، رودخانه های گوارا، باغ های سرسبز وسیع با درخت های گردو، توت، شاه توت، سیب، آبشار لت مال و دامنه ارواح سنگی از جمله جاذبه های گردشگری روستای ارواح سنگی وردیج هستند.

دامنه ارواح سنگی از منحصر به فردترین جاذبه روستای وردیج

یکی از دلایل نام گذاری روستای وردیج با عنوان روستای ارواح سنگی، وجود دامنه ارواح سنگی یا آدمک حاجیان در آن منطقه است. دامنه ارواح سنگی یا آدمک حاجیان بعد از روستای وردیج قرار گرفته است. در این منطقه سنگ هایی وجود دارند که شکل های خاص آن ها باعث متمایز شدن این روستا شده اند. هر یک از سنگ ها به صورت طبیعی شکل و طرح عجیبی به خود گرفته اند. با نگاه کردن به هر یک از سنگ ها تصویری از حیوان و یا جمجمه انسان برایتان تداعی می گردد.

مردم بومی این منطقه می گویند که این سنگ ها در گذشته جاندارنی بودند که به سنگ تبدیل شده اند. اما به گفته زمین شناسان این سنگ های عجیب حاصل سال های طولانی فرسایش از طریق آب و باد هستند.

برخی دیگر نیز می گویند در گذشته در این منطقه قلعه ای وجود داشته که با گذر زمان تخریب شده و این سنگ ها بقایای آن قلعه تاریخی هستند.

روستای واریش

بعد از روستای وردیج یا همان روستای ارواح سنگی به روستای واریش می رسید. روستای واریش در ارتفاع 2250 متری از سطح دریا قرار گرفته است و با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آب و هوای سردتری در مقایسه با روستای وردیج دارد. بیشتر مردم روستای واریش در فصل زمستان روستا را ترک می کنند؛ چون در فصل زمستان سرمای هوای روستای واریش غیر قابل تحمل است.

اما با توجه به کوهستانی بودن آب و هوای واریش، این روستا مقصدی عالی برای سفرهای تابستانی یک روزه است. روستای واریش از مقاصد سفر خنک تابستانی محسوب می گردد، اما باید بدانید که در روستاهای وردیج و واریش هیچ اقامتگاه و یا هتلی وجود ندارد و تنها مناسب سفرهای یک روزه هستند. البته اگر علاقه مند به طبیعت گردی و ماجراجویی هستید می توانید شب را در چادر سپری کنید.

جاذبه های گردشگری روستای واریش

روستای واریش از جاذبه های طبیعی زیبایی برخوردار می باشد و به همین دلیل مقصدی عالی برای عکاسی و تماشای طبیعت چشم نواز محسوب می گردد. چشمه واریش از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد واریش است که آبی بسیار خنک و زلال دارد و حتی برخی از بازدید کنندگان از آب این چشمه همراه خود می برند.

ارتفاعات پهنه حصار، امام زاده بی بی زرین قمر، باغ های بزرگ و سرسبز با درخت های بلند و زیبا که معمولا همگی محصولات خوشمزه ای دارند، از دیگر جاذبه ها و دیدنی های روستای واریش هستند.

جالب است بدانید که روستای واریش رفتگر ندارد و زباله ها از طریق مردم محلی جمع آوری می گردد. به همین دلیل وقتی که وارد روستا می شوید باید مبلغی را به عنوان ورودیه بدهید و همچنین یک کیسه زباله به شما می دهند تا در هنگام بازگشت زباله هایتان را با خود باز گردانید و در طبیعت رها نکنید.

بهترین زمان سفر به روستای وردیج و واریش فصل بهار و تابستان است. بهتر است بدانید که در بهار هنوز هم هوا در این منطقه سرد است اما چشم انداز ها زیبای درختانی که تازه شکوفه زده اند و سرسبزی درختان خالی از لطف نیست. در فصل پاییز هم وقتی برگ های درختان هزار رنگ می شوند روستای وردیج و واریش دیدنی هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2087

به "در نزدیکی تهران، شاهد روستای ارواح سنگی باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نزدیکی تهران، شاهد روستای ارواح سنگی باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید