خودروی مفهومی سوزوکی میسانو با الهام از جایگاه های پشت سر هم موتورسیکلت معرفی گردید

به گزارش مجله عکسها، رودستر مفهومی جدید بسیار زیبای سوزوکی به نام Suzuki Misano معرفی گردید. این خودرو با همکاری دانشجویان کارشناسی ارشد رشته طراحی حمل ونقل در موسسه طراحی اروپا (IED) تورینو ایتالیا طراحی شده و از موتورسیکلت های سوزوکی الهام گرفته است. به علاوه، در طراحی این خودرو می توان علاقه سوزوکی به خودروهای چهار چرخ را مشاهده کرد.

خودروی مفهومی سوزوکی میسانو با الهام از جایگاه های پشت سر هم موتورسیکلت معرفی گردید

نام این رودستر از یک پیست مسابقات اتومبیل رانی کشور ایتالیا برداشته شده و جایگاه های پشت سر آن کاملا شبیه به موتورسیکلت هستند تا یک تجربه مسابقه و تورنمنت بی نظیر را به نمایش بگذارند. در اینجا همانند موتورسیکلت، دو سرنشین خودرو کنار هم نمی نشینند بلکه پشت سر هم هستند.

کیمی هیکو ناکادا، مدیر مرکز طراحی سوزوکی می گوید: خودروی میسانو کاملا برگرفته از علاقه های طراحان جوان است و به عنوان یک پروژه در مرکز طراحی برای خلق تجربه زندگی جدید شکل گرفته است.

خودروی میسانو یک رودستر جمع وجور است و عظیم تر از مزدا Miata MX-5 نیست. طول این خودرو نسبتا 157.5 اینچ (تقریبا 4 متر) با ارتفاع کمتر از 40 اینچ (نزدیک 1 متر) است. طول خودروی مزدا میاتا دقیقا 3.9141 متر است.

کابین تک درب و چیدمان نامتقارن جایگاه ها، منحنی های زیاد و لبه های سخت، چراغ های S شکل جلو و نشان سوزوکی حک شده همگی نشان می دهند این خودرو نه در مرکز طراحی سوزوکی بلکه در یک مرکز طراحی ایده آل گرا و جوان گرا طراحی شده است.

جذاب و دوست داشتنی

در بعضی از بخش های این خودرو هم شاهد استفاده از قطعات مسی مانند ورودی های هوای حلقه مانند پشت سر سرنشین عقب یا رینگ های تیره هستیم تا جلوه و زیبایی سوزوکی میسانو بیشتر گردد. باتری و محل نگهداری وسایل در سوی دیگر جایگاه سرنشین های نامتقارن نصب شدند.

سوزوکی میسانو اولین خودروی با جایگاه های سرنشین نامتقارن و پشت سر هم نیست. Arcimoto و FUV (مخفف Fun Utility Vehicle) که یک ارائه دهنده تجهیزات الکتریکی قابل حمل مستقر در اورگان است؛ هم یک خودروی مفهومی دارای سه چرخ و سقف است ولی سوزوکی میسانو چهار چرخ بوده و در همان قالب رودسترهای Aston Martin V12 Speedster یا GFG Style Bandini Dora طراحی شده است.

در تصویر منتشر شده، کابین داخل خودروی میسا نشان داده نشده است ولی هم سوزوکی و هم مرکز IED ادعا می نمایند در این خودرو به جای یک فرمان غربیلکی معمولی، یک دسته کنترلی دارد. هنوز هیچ مشخصاتی درباره موتور و پیشرانه آن ارائه نشده است ولی می دانیم دارای یک باتری عظیم است.

خودروی مفهومی سوزوکی میسانو از 15 ماه می تا 6 ژوئن در نمایشگاه Museo Nazionale تورینو از نزدیک به نمایش درمی آید.

فعلا رودستر میسانو فقط در حد یک خودروی مفهومی است و معلوم نیست در دنیای واقعی ساخته می گردد یا خیر ولی طراحی و ظاهر آن نشان می دهد سوزوکی قدم هایی عظیم برای ساخت خودرویی مشابه آنچه دوست داریم؛ برداشته شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1729

به "خودروی مفهومی سوزوکی میسانو با الهام از جایگاه های پشت سر هم موتورسیکلت معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی مفهومی سوزوکی میسانو با الهام از جایگاه های پشت سر هم موتورسیکلت معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید