جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1402 برگزار شد

به گزارش مجله عکسها، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1402 برگزار گشت.

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1402 برگزار شد

این جلسه با حضور علی محمد زنگانه استاندار گلستان، سید مهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، محمد جواد ساوری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، روسای کمیته های ستاد و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران 14 شهرستان استان برگزار گشت.

تشدید نظارت و افزایش گشت های ویژه در ایام سفرهای نوروزی

استاندار گلستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: تیم های نظارتی و گشت های ویژه در ایام سفرهای نوروزی به صورت مستمر و دوره ای برنامه ریزی شود بگونه ای که در تمام زمینه ها نظارت و ارزیابی اجرایی و گزارش مستمر آن ارسال شود.

او افزود: تشدید نظارت بر رعایت بهداشت در فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها و واحد های خدمت رسان مورد توجه قرار گیرد. نظارت بر بازار و واحد های صنفی در ایام نوروز با تلاش صمت، تعزیرات و دستگاه های ذی ربط ضروری است.

زنگانه همچنین اظهار داشت: موضوعات تبلیغات و اطلاع رسانی ویژه ایام پیک سفرها بویژه در ایام نوروز مسئله بسیار مهمی است که باید با هم افزایی و مشارکت این موضوعات را پیگیری کنیم.

او گفت: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان حتما باید بسته فرهنگی مناسب متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک تدوین و برنامه ریزی شود.

استاندار گلستان در ادامه مطرح نمود: اپلیکیشن گردشگری بزن بیرون که از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری است ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغات و بازاریابی گردشگری استان است. از سویی موجب هم افزایی تبلیغاتی استان در سطح کشور خواهد شد و از طرفی زمینه جذب گردشگر و مسافر را به استان فراهم می کند.

او شرح داد: از ظرفیت ارزشمند تشکل ها و سمن های مردم نهاد اجتماعی علاقمند به همکاری در ستاد اجرایی خدمات سفر استان استفاده شود.

توجه به نظافت و زیباسازی شهری در نوروز 1402

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: توجه به نظافت شهری و المان سازی، زیباسازی و...در سطح شهرهای استان به صورت ویژه پیگیری شود.

سید مهدی مهیایی شرح داد: فرمانداران و شهرداران توجه داشته باشند آشکارسازی سرعت گیرها در شهرها برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

او اظهار داشت: عملیات عمرانی در سطح شهرستان های استان در ایام سفرهای نوروزی متوقف شود یا به شکلی اجرایی شود تا برای مسافران و گردشگران مشکل آفرین نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با تأکید بر این که موضوع ایمنی راههای استان در بحث سفرهای نوروزی بسیار اهمیت دارد، گفت: پویش های ویژه ای با همکاری همه دستگاه های اجرایی مرتبط شکل میگیرد تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای استان باشیم.

او افزود: در محورهای اصلی استان پایگاه های نوروزی دستگاه های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور و...با فواصل مشخص جانمایی شود.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان مطرح نمود: روسای کمیته های ذیل ستاد اجرایی خدمت سفر استان گلستان کنندگان خود را برای حضور در دبیرخانه متمرکز ستاد اعلام کنند تا با حضور کنندگان در این دبیرخانه موضوعات با سهولت بیشتری پیگیری شود.

او اظهار امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و همراهی هموطنان شاهد نوروزی پرنشاط و ایمن همراه با خاطرات خوش مسافران از استان گلستان باشیم.

لزوم ارائه خدمات در شان مسافران در مجتمع های بین راهی استان

در ابتدای این جلسه نیز دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در طول ایام سال بویژه ایام پیک سفرها ارائه خدمات در مجتمع های اقامتی، پذیرایی، بهداشتی بین راهی است که باید مناسب و متناسب با شأن هموطنان و گردشگران خارجی اجرایی شود.

محمد جواد ساوری اظهار داشت با تأکید بر اینکه حوزه تبلیغات محیطی و اقلام تبلیغاتی ویژه نوروز نیازمند ساماندهی است، اظهار داشت: با هم افزایی و مشارکت بین دستگاهی یک تیپ واحد تبلیغاتی برای همه شهرستان های استان از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

او یادآور شد: با هماهنگی مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان مقرر شد برای مسافران و گردشگران ورودی به استان پیامکی حاوی لینک مشخصات تأسیسات گردشگری و ظرفیت های اقامتی استان ارسال شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: برای ساماندهی مسافران در سطح شهرها بویژه در جاذبه های پرتردد در هر شهرستان محلی به منظور اسکان موقت و برپایی چادر گردشگران پیش بینی خواهد شد تا بتوانیم از بی نظمی ها در منظر و فضای شهری تا حد امکان پیشگیری کنیم.

در این جلسه، روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی های کمیته را بیان کرده و پیرامون آن مصاحبه صورت گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2313

به "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1402 برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1402 برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید